Deel familie van meerdere lichamen

Hallo

Ik wil graag een onderdelenfamilie maken van de 3D-bestanden van een leverancier.
Ik heb verschillende afmetingen van een product, ik heb de 3D's van elk van deze afmetingen gedownload.
Ik zou graag een deelfamilie willen maken door simpelweg de verwijderfunctie te gebruiken om alleen de hoofdtekst weer te geven die overeenkomt met de configuratie.

Hiermee komen de oppervlakken echter niet noodzakelijkerwijs overeen tussen de configuraties.
Dit houdt in dat bij gebruik in een assembly, als ik mijn configuratie verander, ik de bijbehorende beperkingen verlies.

Het alternatief zou zijn om de onderdelen opnieuw te ontwerpen en de schetsen op te zetten, maar dit vereist een aanzienlijke hoeveelheid werk.
Is er een oplossing om gemeenschappelijke oppervlakken te specificeren voor solidworks? Of een andere truc waarmee ik kan doen wat ik wil?

Bedankt voor je hulp

Voor het toepassen van uw oplossing, op sommige bibliotheekstukken, zijn hier de nadelen:

Beperkingen die verloren gaan, zeer zware onderdelen (we laden alle carrosserieën in plaats van een enkel lichaam met gestuurde ribben), grote moeilijkheden op dagen dat je een ontbrekende configuratie moet toevoegen

Eerlijk gezegd zou ik het opnieuw moeten doen, ik geef er de voorkeur aan wat tijd te verspillen en de stukken te configureren door ze opnieuw te ontwerpen zoals we deden voor de overgrote meerderheid van onze bibliotheekstukken. De beperkingen die volgen bij het wijzigen van configuraties zijn alleen maar geluk, ook al is de tijdsinvestering in het begin inderdaad belangrijker.

5 likes

Hallo @be4_2

Kunt u enkele afbeeldingen laten zien waar we de verwijderde lichamen aan de linkerkant in het Function Manager-venster zien? Misschien helpt het ons

Hallo, naar mijn mening @sbadenis alles gezegd, en als je aandringt, stel ik het gebruik van plannen, assen, geparametriseerde schetsen voor, 

2 likes

De beste zoals onze vriend @sbadenis zegt

is het hermodelleren van de onderdelen en lichamen

en zorg ervoor dat de lichaamsverbindingen indien mogelijk identiek zijn

@+

2 likes

Dat is wat ik dacht, de ideale oplossing is om het deel opnieuw te tekenen met geparametriseerde schetsen.

Ik ben het met je eens @sbadenis, de volgende beperkingen in de melanges zijn een waar genoegen!