momenteel loop ik stage in een bedrijf en zoek ik onder solidworks (versie 2011) naar een manier om een familie van onderdelen via Excel te kunnen implementeren. Ik stel mezelf echter de vraag: kunnen we een familie van onderdelen in Excel implementeren door alleen het typische profiel in te vullen?
Ik denk dat door een van de onderdelen uit te vouwen door te kijken naar wat de onderdeelfamilie zich gedraagt in de Excel-tabel, we alle configuraties kunnen uitvouwen.
Ik denk dat door een van de onderdelen uit te vouwen door te kijken naar wat de onderdeelfamilie zich gedraagt in de Excel-tabel, we alle configuraties kunnen uitvouwen.
dat is wat ik deed PL, maar het probleem is dat het typische profiel door het uit te vouwen verschillende varianten heeft, maar ik denk niet dat solide werken in staat zal zijn om mijn verzoek op dit moment te creëren en in te vullen, maar ik hoop snel!!
de lengtes, breedte, aantal gaten en diameter van de gaten etc
Maar omdat het aan de basis een familie van onderdelen is, is het vrijwel hetzelfde, met een paar verschillen
Dus waarom zou u niet een tabel en meer dan een enkele tekening doornemen
Deelfamilies in tekeningen
Als een model gebruikmaakt van een artikelfamilie om meerdere configuraties te genereren, kunt u de artikelfamilie weergeven in een tekening van dat model. Op deze manier kan een enkele tekening alle configuraties vertegenwoordigen.
U kunt naar de nummers verwijzen met korte, beschrijvende letters of namen in plaats van hun volledige namen en waarden te gebruiken. In plaats van D1@BaseExtrusion kunt u bijvoorbeeld een label zoals A of dikte gebruiken als kolomkop in de artikelfamilie en dit weergeven in plaats van de dimensiewaarde in de tekeningweergave.
In de volgende afbeelding ziet u hoe een artikelfamilie en de afmetingen die deze beheert, in een tekening kunnen worden weergegeven.
De onderdelenfamilie komt in de tekening precies zo voor als in het modeldocument. Om deze reden moet u het onderdeel of assemblagedocument zo configureren dat het wordt weergegeven zoals u wilt dat het in de tekening wordt weergegeven. Deze voeg je vervolgens in de tekening in.
Een configuratie van ongevouwen plaatwerkonderdelen maken
U kunt een configuratie maken in een plaatwerkonderdeel dat het onderdeel in uitgevouwen toestand weergeeft.
Om ervoor te zorgen dat alle functies in uitgevouwen toestand worden weergegeven, moet u de configuratie maken na het voltooien van het volledige onderdeelontwerpproces.
Een onderdeelconfiguratie in uitgevouwen toestand maken:
Maak in een plaatwerkonderdeel een nieuwe configuratie.
Voer in de FeatureManager-ontwerpstructuur een van de volgende handelingen uit:
Klik met de rechtermuisknop op de functie Uitgevouwen status en selecteer Verwijderen ongedaan maken .
Selecteer Buigen en alle functies erachter. Klik op Bewerken > Verwijderen > Deze configuratie om alle geselecteerde objecten te verwijderen.