Ik heb een assembly gemaakt in SolidWorks (window + strike) en ik wil de hoogte van deze strike controleren met Excel. Om dit te doen, heb ik de sluitplaat ten opzichte van het raam geplaatst dankzij beperkingen (samenvallen + afstand) en heb ik een familie van onderdelen gemaakt met de functie "D1@hauteur strike" (naam van de afstandsbeperking), en het werkt.
Nu wil ik extern een Excel-"standaard" maken met dezelfde functie, die ik zou kunnen openen in al mijn volgende vensters die ook deze puinhoop zullen hebben.
Ik heb geprobeerd exact dezelfde onderdelenfamilie te kopiëren die ik intern deed met mijn eerste assemblage die werkte, deze in een nieuwe Excel te plakken en deze in een nieuwe assemblage te importeren, maar het werkt niet, er verschijnt een foutmelding "Er konden geen geldige onderdeelfamilie-exemplaren worden gevonden", Terwijl de naam van de staking en de dwang precies hetzelfde zijn op deze nieuwe vergadering.
Ik denk dat dit bericht meer verwijst naar de verschillende varianten van je assemblage en niet naar je beoordeling. Dus als je varianten hebt verwijderd of toegevoegd, kan het zijn dat het niet leuk is, afhankelijk van je opties (board-driven of vice versa)
Persoonlijk verbied ik mezelf om excel tabellen te gebruiken om een onderdeel/assemblage aan te sturen.
Ik gebruik het interne vergelijkingssysteem en pack & go zodra er een nieuw product is, het vermijdt onbedoelde wijzigingen in andere projecten, maar het neemt meer ruimte in beslag op de schijf.
(off-topic: Persoonlijk gebruik ik bijna nooit vergelijkingen, en geef ik de voorkeur aan de familie door Excel, onderdeel of assemblage.)
Om ervoor te zorgen dat de array weer werkt in andere assemblages, zijn bepaalde criteria vereist :
In uw geval wilt u slechts één kolom beheren: "D1@hauteur afval"
Dit betekent dat er in de andere vergaderingen dezelfde beperking moet zijn, met dezelfde naam!
Het is ook noodzakelijk dat er in de Excel ten minste één "Standaard" of andere regel is om te maken...
Vaak wanneer er een schrijfprobleem is in een Excel-tabel, is er bij het sluiten ervan een pop-up die het schrijfprobleem aangeeft, het lezen van dit bericht kan interessant zijn.
Het is een grijze pop-up die zich in de rechterbovenhoek van het grafische gebied bevindt.
Wanneer u de excel "opgenomen in solidworks" opent door de excel te sluiten, kunt u de melding zien. Aan de andere kant, als u Excel opent in een echt Excel-venster, wordt bij het afsluiten van Excel de pop-up slechts 1/10 van een seconde weergegeven!! (het gebruik van een screenshot kan helpen, maar het is nog steeds niet gemakkelijk te maken)
FUZ3D, het probleem is dat ik geen andere keuze heb dan Excel te gebruiken, omdat ik stage loop in een bedrijf en het niet afhankelijk is van mijn wil^^ En ik ben nogal een beginner op SW, dus ik weet niet het gebruik van vergelijkingen en "pack&go"...
Olivier42, helemaal mee eens! In de nieuwe assembly heb ik dezelfde constraint-naam en heb ik de regel "Standaard" gemaakt. Inderdaad, ik leer het gebruik van de deelfamilie en ik heb dit venster al zien verschijnen toen er een schrijfprobleem was, maar in mijn geval is het geen schrijfprobleem omdat dit venster niet verschijnt, maar eerder van het optreden gezien de foutmelding.
Ik realiseerde me zelfs dat als ik de artikelfamilie in een assemblage maak, die familie naar een externe Excel kopieer en die externe Excel weer in die assemblage importeer, de onderdeelfamilie niet meer werkt!
Bijgevoegd is mijn familie van onderdelen (echt niet ingewikkeld) met de betreffende beperking, en aan de rechterkant de foutmelding.
Bizar Ik heb een asm gemaakt van 2 stukken (virtueel, maar ik denk niet dat het speelt). Ik configureerde de dimensie, converteerde de configuratie naar een familietabel en exporteerde de tabel. Vervolgens heb ik mijn assembly gedupliceerd, de familietabel en de configuraties verwijderd en vervolgens de eerder verkregen tabel opnieuw bevestigd. En geen probleem, ik heb configuraties in de tabel rechtstreeks via Excel toegevoegd/verwijderd, SW vraagt me wat ik moet doen bij het openen (de tabel of het sjabloon bijwerken). Dit is in zoverre verwonderlijk dat ik heb gevraagd om de wijzigingen van de tabel via het sjabloon te verbieden.
- Heeft u het vakje "Link naar bestand" aangevinkt toen u uw familietafel bevestigde?
- Probeer een testbus te maken met slechts 2 stuks. Als het probleem zich blijft voordoen, plaats het dan (maak een take-away compositie of pack'n go afhankelijk van de versie, zorg ervoor dat er het excel-bestand in de zip zit).
Raar, vandaag werkt het (des te beter), de enige wijziging die ik heb aangebracht is om het vakje "Link naar bestand" aan te vinken, iets wat ik eerder niet deed.
Een Excel-bestand voor een gezin hoeft niet "buiten" het Solidworks-bestand te staan.
Het kan worden "opgenomen in het bestand", waardoor u wijzigingen in de Excel door een fout kunt voorkomen.
Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om de bestandsverplaatsing "op te nemen", of het vergrendelen en ontgrendelen gebeurt alleen met een enkel bestand, het Solidworks-bestand.