Onderdeelfamilie - probleem met montagebeperking

Hoi allemaal.

Hier is een probleem dat me nu al 3 dagen bezig houdt / gek maakt.

Ik heb een familie van onderdelen voor cilinders gemaakt: rod.sldprt; Body.SLDPRT en montage: Cylinder.SLDASM

Wat betreft de onderdelen, alles is in orde. Het is op het niveau van afstandsbeperkingen in de montage dat het probleem zich voordoet.

Ik gebruik de limietafstanden om de werking van de cilinders weer te geven: gesloten lengte en lengte aan de onderkant van de slag. Ik maak mijn deelfamilie aan via automatische creatie en vul vervolgens de kolommen in voor de parameters die van belang zijn en de rijen voor de verschillende configuraties (ongeveer 50). 

Waar het echt vreemd wordt: terwijl in eerste instantie alles lijkt te werken, veranderen er enkele waarden in mijn Excel-spreadsheet! Bijvoorbeeld, in de onderstaande afbeelding (zie afbeelding), wanneer ik de onderdeelfamilie open (klik met de rechtermuisknop > bewerk de onderdeelfamilie), worden de lengtes in D5 en E5 systematisch verhoogd met -282,19 mm (ik begon met waarden van 305 en 455). Het is moeilijk te begrijpen... (reeds gecontroleerd: er is geen verborgen formule in de Excel-cel en deze waarde van 282,19 mm komt niet overeen met iets in de constructie van de assemblage of een van de onderdelen)

Nog een probleem: SW blijft de massa van mijn eerste configuratie (1125.961 in H3-cel) herberekenen, terwijl ik er de waarde 1700 aan opleg.

Bedankt voor je hulp, ik heb bijna geen ideeën meer. Wat ik probeer te doen, is gewoon waarden invoegen en vervolgens voorkomen dat ze veranderen ... Ik heb echter in SW "Verbied wijzigingen aan het model die de familie van onderdelen zouden bijwerken" gecontroleerd, dus ik begrijp NIETS meer.

Hallo, we hebben het idee verlaten om flexibele cilinders met beperkte afstanden te hebben: er zijn te veel bugs. We hebben een in-based configuratie, een out-out configuratie, en we kunnen het traject tekenen met de trajectfunctie van SolidWors. We gebruiken soms gratis configuraties, maar alleen om te testen in de montage, zonder enige afstandslimiet, want de twee samen zijn een ramp!

1 like

Hallo

Welke versie hebben jullie van Solidwoks? Sp5 voor versies van vóór 2016 en Sp3 voor 2016?

U hebt al uw configuratie-instellingen al naar een ander Excel-bestand gekopieerd en de tabel verwijderd, vervolgens opnieuw gemaakt en weer geplakt???

Anders doe ik het zonder Excel-bestand. Ik doe mijn asm met de beperkingen zoals het zou moeten zijn en dan ga ik naar de configuratie en ik maak er nog een en wijzig daar door te dubbelklikken op de asm en daar verschijnen alle dimensies en klik op die te wijzigen en aan het einde van het dimensievak kunt u kiezen (deze configuratie of alle configuraties of specificeer de configuratie)...

famille_de_pieces_-_probleme_contrainte_dassemblage.png
1 like

Hallo

Bedankt .PL, ik ben uiteindelijk vertrokken voor iets anders. Ik heb een extra body gemaakt aan het einde van de stang (die dus in het body van de cilinder zit) en ik gebruik de Solidworks slide constraint. Ik heb een kleine onnauwkeurigheid van ongeveer 1-2 mm, maar voor mijn toepassing is dat geen probleem.

@ac cobra 427 ja ik heb het geprobeerd en niets hielp.... Wat betreft uw voorstel om alles handmatig te doen, ik heb meer dan 200 configuraties te doen, dus ik heb niet de moed (en vooral niet de wens) om dit allemaal op de hand te doen!!

En om je vraag te beantwoorden, 2016SP3 ;-)

Nogmaals bedankt aan jullie beiden!

2 likes

Ter informatie, SP4 is een paar dagen geleden uitgebracht.

Ik vond een manier om de moeilijkheid te omzeilen.

Ik heb een extra body gemaakt aan het einde van de stang (die dus in de body van de cilinder zit) en ik gebruik de "slide constraint" van Solidworks. Ik heb een kleine onnauwkeurigheid van ongeveer 1-2 mm, maar voor mijn toepassing is dat geen probleem. De methode voor de afstandslimiet is om jezelf neer te schieten ...

Bedankt voor je antwoorden :-)