Hallo
Kunnen we families van onderdelen maken op Catia en wat is de procedure?
Ik heb het type onderdeel bijgevoegd waarvan ik wil afleiden.
Bedankt
famille_de_pieces_staub.jpg
Hallo
Kunnen we families van onderdelen maken op Catia en wat is de procedure?
Ik heb het type onderdeel bijgevoegd waarvan ik wil afleiden.
Bedankt
Hoi alain.erp
Hier is een link die zeker aan uw verwachtingen zal voldoen.
http://cao.etudes.ecp.fr/index.php?page=familles.htm
Hou me op de hoogte.
Ced.
Hoi @alain.erp
In theorie en praktijk vind je hieronder alles wat je nodig hebt
Hallo
Even ter verduidelijking van de ps van gt22 (waarschijnlijk een verwijzing naar een onderwerp dat de laatste tijd speelt): je kunt geen verschillende configuraties in een assembly gebruiken als je direct hetzelfde geparametriseerde onderdeel invoegt.
Aan de andere kant kunt u uw familietabel gebruiken om een catalogus te maken. Op dat moment kunt u verschillende configuraties integreren, maar die worden geïnstantieerd als verschillende onderdelen (bijv. de Catia-hardwarecatalogus).
Wie is uw contactpersoon bij staübli?
omdat zij u de CAD rechtstreeks kunnen leveren
Hallo, ik heb online een video-tutorial gezet om het proces te illustreren: Klik HIER de CATIA-bestanden zijn in R19, je kunt ze als basis gebruiken, de geometrie komt uit de standaard CATIA-catalogus en er zijn nog enkele variabelen die moeten worden gecontroleerd (niet gedefinieerd in je tabel).
Bij het maken van families van onderdelen die in een catalogus beschikbaar worden gesteld, is het zeer interessant om naast de geparametriseerde geometrie ook andere informatie door te geven, zoals (de implementatie van assemblagebeperkingen vergemakkelijken, bedrijfsnormen opnemen, bijvoorbeeld het tapgat voor een schroef importeren, enz.). Voel je vrij om een discussie over dit onderwerp te openen in de groep CATIAV5 ICI.
Heel erg bedankt aan iedereen!
Het antwoord van gt22 is het meest compleet, het antwoord 3. Catalog Componant zou me een beter begrip van dit alles moeten geven.
Om de anderen te beantwoorden:
voor frédéric HUMBERT, ik heb geen contact bij STAüBLI, ik ben een leraar en een van mijn studenten gaat stage lopen bij Staübli en hij zal bibliotheekelementen moeten maken zoals op de afbeelding (ik koos een van de eenvoudigste met slechts 3 parameters als voorbeeld. Mijn doel is om mijn stagiaire in januari te kunnen helpen met dit onderwerp.
Dank aan Cédric Bréban en Chamade voor hun zeer nuttige hulp.
Voor franck.ceroux opent uw link op het laatste bericht een foutpagina voor mij. Het lijkt erop dat je aan het gegeven voorbeeld hebt gesleuteld, wat erg aardig van je is. Kunt u mij de link opnieuw sturen?
Bij voorbaat dank
Hallo Alain, voorlopig is de tutorial niet gepubliceerd (een PB met de video's, het zou moeten worden opgelost, ik zal je op de hoogte houden).
De tutorial is beschikbaar :-)
http://www.lynkoa.com/tutos/3d/catpart-pilote-est-famille-de-pieces-catiav5