Kamer familie

Hallo

Ik wil mijn onderdelenbibliotheken (piping) bijwerken

Voorbeeld: Voor een ISO Ø21.3 elleboog kan ik deze hebben in 304 roestvrij staal, 316L roestvrij staal, weldtron, safetron, weldtron EP, staal. Dus 7 afwerkingen per elleboog DN, dus uiteindelijk lukt het me om een heel lange familie van onderdelen te hebben (erg lang om de juiste elleboog te vinden tijdens het inbrengen).

1e vraag: is het mogelijk om subfamilies van onderdelen te maken (Inox 304, Inox 316, enz...) dit zou de selectie aanzienlijk vergemakkelijken

2e vraag: Het hebben van onderdelen (die veel mogelijke configuraties hebben) zal mijn assemblage niet verzwaren, als ik de configuraties in verschillende delen opsplits (bijvoorbeeld: 1 onderdelen per materiaal, dus in mijn geval 7 verschillende onderdelen?) Ik verlies de mogelijkheid om gemakkelijk van materiaal te wisselen (door mijn configuratie van onderdelen in mijn assemblage te veranderen.

Kortom, een terugblik op bibliotheekbeheer?

Wat is uw strategie?

voor de 1e vraag over de families van onderdelen per materiaal 

Ik zal 100% ja zeggen

over het algemeen geldt dat als je aan een RVS product werkt, je niet met CU werkt

1 like

Hallo

Voor de subfamilies moet je een kolom toevoegen $Parent:

$Parent
Famille_1 
Composant_1 van Famille_1Famille_1
Composant_2 van Famille_1Famille_1
Composant_3 van Famille_1Famille_1

Wat uw tweede vraag betreft: Ja, u verliest de mogelijkheid om van onderwerp te veranderen. Als uw onderdeel hetzelfde is, moeten de referenties worden bewaard als u een "onderdeelvervanging" uitvoert. Maar het is minder handig.

capture.png
2 likes

Bedankt gt22 voor het antwoord, maar in feite was mijn vraag eerder: hoe doe je dat?

Herinnering, heb je een voorbeeld van stukken om me te geven om het principe te zien. Ik heb een test gedaan, maar het werkt niet, ik hoef het niet goed te doen.

Hier is.

rondelle_pouce_plate.sldprt