Hallo
Ik heb een macro gedownload om alle mappen met plannen, onderdelen en samenstellingen te exporteren, maar de bestanden worden niet gesloten na het exporteren.
Dank u voor uw hulp.
Hallo
Ik heb een macro gedownload om alle mappen met plannen, onderdelen en samenstellingen te exporteren, maar de bestanden worden niet gesloten na het exporteren.
Dank u voor uw hulp.
Hallo
Heeft u toevallig myCADtools?
Hallo
Ik heb je macro gedownload en een test gedaan met slddrw en sldprt, alles ging goed, inclusief de sluiting van elk bestand. Is het probleem permanent of alleen bij bepaalde bestanden?
Vriendelijke groeten
Hallo heren,
Helaas heb ik geen mycadtools.
Hier is mijn laatst gewijzigde macro met de juiste eigenschappen voor de doeleinden van de bestandsnamen.
Aan de andere kant voeg ik enkele bestanden toe onder SW2017 omdat ik de bestanden nog steeds niet automatisch kan sluiten. (Tekeningen of onderdelen)
Nogmaals bedankt voor je hulp.
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik heb net een kijkje genomen naar je macro.
Vervangen:
Set Deel = Niets
swApp.CloseDoc ListAComvertir(i, 3) & ".sldprt"
Bij:
swApp.CloseDoc Part.GetPathName
Set Deel=Niets
PS: soms voorkomt het doorlopen van een les een hoop problemen:)
Hallo Yves.T,
Bedankt voor je advies, het sluit het dossier goed af.
Aan de andere kant, wanneer ik de macro op dezelfde bestanden opnieuw start, heb ik een ondervraging van elk bestand om het bestaande exportbestand te overschrijven en het geopende bestand op te slaan.
Een ander klein probleem is dat het mogelijk is om het bericht te valideren op een andere schaal dan die van het blad.
In feite werkte mijn eerste macro heel goed, ik had alleen het probleem van een map waar te veel getekend was. Dond Ik bereikte de limiet van het aantal bestanden dat open was in solidworks.
Nogmaals bedankt voor uw advies.
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik heb een paar minuten de tijd genomen om een klein deel van de code aan te passen. U vindt uw gewijzigde macrobijlagen.
Wat betreft het controleren van het bestaan van het uitvoerbestand, heb je twee oplossingen die op hetzelfde neerkomen.
Of u test de foutretourwaarde van de functie Opslaanals, u verwijdert het bestand en slaat het opnieuw op
Of je gaat in de map kijken voordat je opslaat om te zien of er nog geen is en je verwijdert deze en slaat vervolgens op.
In beide gevallen moet u de filestream (fso) API's gebruiken om de bestanden te beheren.
Hallo Yves.T,
Dank u voor uw wijzigingen.
Na verschillende pogingen kwam ik hetzelfde probleem tegen.
A priori heb ik het probleem niet meer als ik SW opnieuw opstart en als alle bestanden in 2017 zijn geconverteerd.
Voor nu ga ik het hebben over je werk.
Bedankt voor alles.
Vriendelijke groeten