Nog steeds in mijn propeller, slaagde ik erin om het glad te strijken in de oppervlakte (bedankt gt22).
Aan de andere kant heb ik een ander probleem, ik kan het niet goed gladstrijken omdat het profiel open is aan de achterrand, maar ik heb het in zijn schets gesloten, dus het doet dit met mij:
Als ik inzoom, kun je zien dat het onderdeel niet gesloten is maar de schets is gesloten maar door mij is gemaakt, het txt-bestand staat open in de database waar ik het vandaan heb:
De pb komt van de linker en rechter hulplijn die niet verbonden zijn (stel een beperking) aan schets nr. 2. Zodra de beperking is geplaatst, wordt het gladstrijken correct uitgevoerd. Aan de andere kant moet je de entiteit omzetten in een selectie, de as in een constructielijn van schets 2. Anders staat uw hulplijn niet vast (geen beperking, uw lijn blijft blauw).
Een leuke opmerking , de twee gladde lijnen Surface-Smoothing 1 en Surface-Smoothing 2 passen niet goed. Het is helemaal niet schoon, je twee nieuwe 3D4-hulplijnen moeten raaklijnen zijn met de 3D5- en 3D6-richtlijnen . Zodra de tangentie tangentieel is, maak je de verbinding en schoner.
Ik raad je aan om een of twee tussenprofielen tussen Smoothing Surface 1 en Boss-Extrud te plaatsen.3 Je kromming is te sterk om alleen met een begin- en eindschets te doen, daarom beheers je de vorm niet. Je hulplijn aan de rechterkant (aan de voorkant van de rand ) ziet er grappig uit alsof hij te gebogen is.
Off-topic (nou ja, bijna)
Aan de andere kant is het de eerste keer dat ik een propeller zie die meer op een vleugelvleugel lijkt dan op een vliegtuigpropeller. Maar hey :-)
Ik begrijp niet echt wat je schrijft, het is zeker niet gemakkelijk om het in tekst te zetten.
Zou je screenshots voor me kunnen maken?
Wat betreft tussenprofielen, ik had er niet over nagedacht.
Om dit te doen, moet ik tussenliggende opnamen maken volgens de gevraagde curve, maar hoe?
Voor de propeller, ja, het is een beetje raar, maar het is een opvouwbare propeller, het profiel is dat van de clark Y, de positie en de koorde van elk profiel worden berekend door een speciale software.
In principe zou je de achterrand moeten wijzigen zoals ik deed door het kleine rechteruiteinde aan de achterrand te verwijderen (het is 0.01 mm en SW houdt er niet van.
Er zijn veel dingen die mis zijn, we moeten helemaal opnieuw beginnen.
gt22, dat was de beginvraag, eerste post, en ik zei:
"Aan de andere kant heb ik een ander probleem, ik kan het niet goed gladstrijken omdat het profiel open is aan de achterrand, maar ik heb het in zijn schets gesloten, dus het doet dit met mij",
Ik probeerde het te sluiten met behulp van een vectorsoftware, maar bij het importeren werkte het niet, ik begreep er niets van.
Ik had het verticaal gesloten op 2 punten van de achterrand, misschien werkt het daarom niet.
Ik ben er uiteindelijk in geslaagd om het af te sluiten door de 2 punten in hun raaklijn uit te breiden, maar ik heb de import in SW nog niet geprobeerd, wat ik overdag zal doen.
We moeten om twee redenen toegeeflijk zijn: @diiity vertellen ons dat hij geen super SW-kampioen is en ten tweede vind ik dat gladstrijken geen gemakkelijke functie is om onder de knie te krijgen totdat je de richtlijnen volledig hebt begrepen of beheerst. Het kostte me een hele tijd om de regels en limieten te begrijpen zonder een tuinder te zijn.
Het andere punt dat niet volledig onder de knie lijkt te zijn, zijn de opnamen die overal en in elke richting moeten kunnen worden geplaatst.
Daarom heb ik als voorbeeld de ontbrekende foto's toegevoegd in het onderste gedeelte waar het profiel nog niet af is.
@diiity Ik begrijp niet waarom, als je de perfecte rondingen hebt met de scherpe achterrand (essentieel om een goede gladheid te hebben), je schetsen opnieuw hebt gemaakt die: niet dezelfde oriëntatie. In uw schetsen zorgt de spline uit één stuk (omdat deze uit .txt bestanden komt) en dus niet aanpasbaar voor onnodige problemen voor u. Er is niets gedimensioneerd in uw schetsen, dus zelfs als het berekende profiel nauwkeurig is, kunt u de lengte van elke schets niet controleren.
De beste manier is om uw schetsen om te zetten in onafhankelijke blokken en vervolgens uw hele propeller opnieuw op te bouwen in een nieuw document dat alleen blokken gebruikt.
Omdat de blokken vormvast zijn, kunt u er zeker van zijn dat uw profielen correct worden gepositioneerd, ongeacht hun oriëntatie en positie op de verschillende vlakken.
De bijlage laat zien hoe je het profiel met blokken maakt. (Ik deed het snel, we kunnen het beter doen)