Hoi allemaal
Ik ben op zoek naar hoe ik een Windows-venster kan sluiten met alleen de titel van het venster.
Ik heb deze code, maar ik heb een foutmelding " user-defined type not defined " op " Dim w As Window "
Dim w As Window, Ligne As Integer
Ligne = 1
For Each w In Windows
Cells(Ligne, 1) = w.Caption
Ligne = Ligne + 1
Next w
Window.Activate ("Bonjour")
Window.Close ("Bonjour")
Ik denk dat het zeker een functie of een referentie is om toe te voegen, maar ik kan niet vinden welke.
Heb je een idee?
Hallo
Tenzij ik me vergis, het is een Excel-functie, maar het werkt niet op SW.
U moet kijken naar dit onderwerp en de voorgestelde code aan te passen om het venster te kunnen onderscheppen en te sluiten Centreren van een gebruikersformulier op een scherm - Macro - myCAD Forum
2 likes
Hallo;
Wat voor soort " Windows " venster wilt u sluiten?
het is mogelijk om sommige van hen te remmen met het beheer van " Waarschuwingen " in de solidworks API's:
https://help.solidworks.com/2016/English/api/swconst/SOLIDWORKS.Interop.swconst~SOLIDWORKS.Interop.swconst.swFileSaveWarning_e.html
of door gebruik te maken van de functie " Stil ":
Ja absoluut, ik heb wat onderzoek gedaan naar VBA-code en ik dacht dat het zou kunnen werken.
Natuurlijk niet.
Het is een pop-upvenster van externe software.
Het is me gelukt om weg te komen met deze code:
Private Declare PtrSafe Function FindWindow Lib "user32" Alias "FindWindowA" (ByVal lpClassName As Any, _
ByVal lpWindowName As String) As Long
Private Declare PtrSafe Function SendMessage Lib "user32" Alias "SendMessageA" _
(ByVal hwnd As Long, ByVal wMsg As Long, ByVal wParam As Long, _
lParam As Any) As Long
Const WM_CLOSE = &H10
Dim Mywin
Mywin = FindWindow(vbNullString, "Make a donation")
Call SendMessage(Mywin, WM_CLOSE, 0, 0)
@treza88 als het probleem is opgelost, kunt u uw eigen antwoord als het beste antwoord selecteren om het onderwerp te sluiten en indien nodig een andere gebruiker te helpen die dezelfde behoefte heeft.
1 like