Asm.1 bestand gemaakt met Proengeneer

Hallo

Ik heb zojuist een asm.1-bestand ontvangen dat is gemaakt met proengeneer.

Ik moet een ontplofte maken met 3Dvia, maar het bestand krijgt na een paar seconden verkeerd bij het openen.

Wat zou de actie zijn die moet worden ondernomen op Proengeneer om een bestand te hebben dat kan worden gebruikt op 3Dvia of welke extensie zou kunnen worden gegeven tijdens de export?

Bedankt.

Fred

Hallo

Toch raad ik je aan om de Pro/e-bestanden te importeren zoals hieronder weergegeven

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_PROE_ASSEM_CONV_OPTION.htm

Wat is de fout die je maakt als je begint met importeren?

Hallo

Anders misschien via een STEP of IGES gaan

Blijkbaar is er geen mogelijkheid om een ProE-bestand te openen.

Als je SolidWorks hebt, probeer het dan te importeren in SolidWorks en probeer vervolgens het bestand in SolidWorks-indeling te importeren.

Probeer anders een niet-viversal formaat te verkrijgen, zoals iges, step, parasolid

Mickaël

1 like

Als uw Pro/Engeneer-bestand bij het openen een reconstructie vereist, is dit een probleem bij het importeren in 3DVIA (voorbeeld van leidingen/bedrading)

Als we het hebben over SolidWorks of Catia, wordt het importeren van deze bestanden gedaan met behulp van een importer die niets meer is dan een OEM-versie van deze applicaties (ga naar de 3DVIA-map, je ziet een map "CATIA" met CATIA-uitvoerbare bestanden). Hierdoor worden de bestanden tijdens het importeren opnieuw opgebouwd.

In het geval van Pro/Engeneer is er niets van dat alles, 3DVIA leest het bestand en extraheert de geometrie. Maar als sommige functies pas bestaan na het openen/herbouwen in Pro/Engeneer, dan kan dit een probleem zijn... Het kan zijn dat er geometrie ontbreekt of helemaal niet is geïmporteerd.

Als u zich in dit geval bevindt, is er alleen de oplossing van de STEP/IGES om uw probleem op te lossen

Nu bent u misschien niet in dit geval, maar op dit moment zou het goed zijn om ons de foutmelding te geven die 3DVIA naar u terugstuurt.

Hallo

Heb je zowel het asm-bestand als de kant-en-klare bestanden die erbij horen?

@+

1 like

Hallo

Net als Coyote twijfel ik aan de architectuur: als je alleen het asm-bestand hebt, is het dood. (Ik denk hier sterk over na).

Je moet de asm hebben, en meerdere .prt bestanden, en dit in dezelfde map, natuurlijk.

Anders moet u een geëxporteerd bestand aanvragen, zoals STEP of IGES, het is inderdaad mogelijk dat het bestand een interne reconstructie in Pro-Eng vereist. (Minder waarschijnlijk, maar mogelijk)

Nou, Fab heeft erom gevraagd, maar hetzelfde: de 3DVIA-foutmelding zou kunnen helpen.

Anders vergat ik:

Vraag uw gesprekspartner van de vergadering in pro-engineer om een back-up te maken van het bestand in een .ZIP bestand: Pro-E bevat dan alles wat nodig is voor de ASM.

Aan uw kant pakt u het ZIP-bestand uit, en als in dit geval de overdracht niet werkt, is het een export in uitwisselingsformaat die u zal helpen. Of het is 3DVIA dat bugt.