.bak bestand

Hallo allemaal,

Elke keer dat ik een document opsla in Draftsight, wordt er een .bak bestand gemaakt.

Ik zou graag willen weten hoe ik deze functie kan uitschakelen.

Bedankt en een fijne dag verder;)

Dat kunnen we niet, het is een herstelbestand dat automatisch wordt gemaakt voor het geval dat, zoals op Autocad.

Probeer de vakjes voor automatisch opslaan uit te schakelen:

in het menu TOOL 

OPTIE

Cdt.

draftsight.png
3 likes

Goed gedaan:)

Hoi allemaal

Dit is geen herstelbestand!

Dit is eigenlijk de versie van het DWG-bestand vóór de opname. De meest recente wijzigingen zijn er dus niet in opgenomen.

Om het te herstellen, vervangt u eenvoudig de BAK-extensie door DWG.

A+

Hallo

Het .bak-bestand is inderdaad een automatisch back-upbestand, dat daarom, zoals de naam al doet vermoeden, automatisch met een regelmatige vertraging wordt opgeslagen. Het lijkt mij standaard elke 20 of 25 minuten.

Het zal daarom de wijzigingen sinds de laatste autossave niet opslaan.

Het staat de extensie .bak toe en vervangt deze door een andere, zoals . DWG, om de laatste automatische back-up op te halen, als er bijvoorbeeld een afhandelingsfout optreedt tijdens een opname.

Of zelfs snel weer aan het werk gaan.

Dit bestand .bak namelijk, niet alleen op draftsight.

Dit bestand kan worden verwijderd als uw laatste plan is gevalideerd en opgeslagen in een database.

Wees voorzichtig, je verwart 2 concepten!

Verduidelijking bovenal, ik verwijs naar AutoCAD die Drafthsight niet kent.

Er zijn 2 BAK-bestanden:

1. De eerste, opgeslagen in dezelfde map als het DWG-bestand, wordt gegenereerd wanneer de gebruiker de tekening opslaat. Het bevat de tekening in de staat waarin deze zich bevond toen deze voor het laatst werd geregistreerd.
    Het nut ervan is om de tekening te kunnen herstellen als u bijvoorbeeld het origineel niet wilde overschrijven.

2. De tweede, opgeslagen in de tijdelijke systeemmap van de gebruiker (C:\Users\Nom_Du_Profil_Utilisateur\AppData\Local\Temp), wordt gegenereerd door de automatische back-up van de software (standaard elke 10 minuten in AutoCAD). Het bevat de tekening in de staat waarin deze zich in het slechtste geval 10 minuten geleden bevond. Dit bestand wordt verwijderd wanneer de software wordt gesloten.
    Het nut ervan is om de tekening te kunnen herstellen in geval van een crash van de software terwijl het DWG-bestand ouder of beschadigd is.

Daarna, denk ik in Draftsight, moet het vergelijkbaar zijn?

A+