Calloutformat-bestand

Hoi allemaal

Ik probeer het Calloutformat-bestand (een kopie natuurlijk) aan te passen om de "THROUGH EVERYTHING"-aankondiging te verwijderen en te vervangen door "Deb.". Het probleem is dat ik de regel die ik moet wijzigen niet kan vinden?

Is iemand bekend met dit bestand?

Bij voorbaat dank, een fijne dag verder.

Michael

capture_sw.jpg
1 like

Hallo

Deze tekst verschijnt omdat je in je stuk  alles hebt gebruikt in plaats van eenogig met een waarde.

Moge de kracht met je zijn.

1 like

Dank u voor uw antwoord OBI WAN,

Het is zeker een valstrik, wat doen we, meester ? Is er toch geen manier om het te veranderen?

Michael

Uittreksel uit een standaardbestand:
* Door gat
VERZONKEN THRU=<MOD-DIAM> <hw-thruholedia> <hw-thru>;\
    <GAT-SPOT><MOD-DIAM> <hw-cbdia> <GATDIEPTE> <hw-cbdepth>

De interessante code is <hw-thru>

Ik weet niet hoe SW deze code heeft geconverteerd naar "Door alles".
Een mogelijkheid is om <hw-thru> te vervangen door uw tekstreeks, maar zonder garantie

1 like

Kijk naar het bestand calloutformat_2.txt ik denk dat het in dit bestand is dat je de wijziging moet aanbrengen.

Ik had de wijziging enkele jaren geleden aangebracht, maar ik moet het bij elke nieuwe versie opnieuw doen, dus we hebben het gelaten zoals het is en de mensen in de werkplaats zijn eraan gewend geraakt.

2 likes

Hallo

Het antwoord is min of meer hier:http://help.solidworks.com/2020/french/SolidWorks/sldworks/c_modify_hole_callout_format.htm?id=301c7333a6a94b88ad3a3d392db4ae6c#Pg0

Je hebt de mogelijkheid om de tekst handmatig te bewerken.

Aan de andere kant, waar ik vandaag naar op zoek ben en dat ik niet kan vinden, is het SW-bestand dat de gegevensvertalingen tussen <> beheert.

U wilt bijvoorbeeld die van <hw-thru>. in het slechtste geval wijzigen als u vervangt

Als je ooit de plek vindt waar deze vertalingen zijn opgeslagen, ben ik een nemer.

@sbadenis: er staan veel dingen in het calloutformat2 bestand, maar niet de code voor "door alles heen", aan de andere kant 'TOT DE VOLGENDE' zoveel als je wilt... 

<hw-thru> verandert afhankelijk van het type gat: je kunt van "door alles" naar "TOT DE VOLGENDE" gaan, afhankelijk van wat je kiest als eindvoorwaarde in de 3D (de tekst <hw-thru> wordt vervangen als je een boordiepte instelt)

1 like

Het is omdat ik me het bestand dat ik had gewijzigd niet goed herinner, het is een zeer recente stap!

Ik heb ook een calloutformat-ah.xml bestand in lang Frans en er is goed door alles.

Wees voorzichtig met opslaan voordat u wijzigingen aanbrengt.

Ook al is het voor mij ideaal om de betrokkenen te laten wennen aan de originele SW-annotaties, die anders zijn dan onze gewoonten, maar volkomen begrijpelijk.

1 like

Hallo;

Voor een kleine vertaling had de heer Benoit LE FRAPPER van HP dit document geproduceerd (in 2011 maar zeker nog steeds relevant).

Zie bijlage.

Vriendelijke groeten.

document_travail_cotation_percage.xls

Hoi allemaal

Dank u voor uw antwoorden. Bedankt Maclane voor het bestand, ik zal het zien.

Ik zal proberen een mix van je antwoorden te maken om een oplossing te vinden.

Fijne dag.

Michael

Hallo, zoals hierboven vermeld, is de afhandeling als volgt:

• Kopieer het calloutformat.txt bestand naar een lokale map zoals het is beveiligd in de map.

• Vervang "<hw-thru>" door "Deb." op alle voorwaarden van het bestand met Kladblok of andere, er zijn er veel die een paar seconden duren

• Sla dit nieuwe bijschriftformaat op en overschrijf het in de SW-map, hiervoor heb je volgens mij beheerdersrechten nodig.

Cdt.