Hoi allemaal
Ik zou graag willen weten of het mogelijk was om (via een andere software) een NC1 of DSTV bestand te genereren van een SolidWorks onderdeel.
Mijn onderaannemer in het digitaal snijden van balken vraagt me om deze bestanden rechtstreeks in zijn machine in te voegen.
Er is geen extensie in opslaan als.
Bedankt
Hallo;
NC1 : Numerieke besturing 1:
(digitaal besturingsbestandsformaat dat wordt gebruikt voor de besturing van snij- en boormachines, vooral in de staalbouwsector)
DSTV : Deutscher Stahlbau-Verband:
(naam van een Duitse norm die is vastgesteld voor de uitwisseling van gegevens tussen CAD-software en gereedschapsmachines voor staal, de productbestanden worden in de volksmond ook wel "NC1-bestanden" genoemd)
(Ik hou niet van afkortingen...)
Er zijn een paar (betaalde) plug-ins voor Solidworks:
of converters (waarschijnlijk ook betalend):
Maar het zou zeer onwaarschijnlijk zijn dat uw onderaannemer " in digitaal balken snijden" nog niet is uitgerust met dit soort software... Het zou zelfs moeten kunnen volstaan met Parasolids of STEP-bestanden...
Helaas, niet deze.
Anders, bedankt, maar ja, ik had deze plug-ins gevonden, maar betaald en voor het nut is het niet interessant voor ons. Toch kwam ik Solidsteel tegen wat mij goed staat voor de metaalbouw. Ik weet niet of iemand het al heeft getest?
Ik ken deze SolidSteel (DSTV Assistant voor SOLIDWORKS - De intelligente DSTV-exporteur | Klietsch GmbH) maar het lijkt erop dat er nog een extra module nodig is voor de DSTV...
SolidSteel DSTV-module | Automatiseren van metalen ontwerp
En dan een software waar zo slecht naar wordt verwezen op het web... wekt niet echt vertrouwen...