Native myCADplace-bestand?

Hallo allemaal, 

Ik gebruik myCADplace en ik wil graag weten wat het verschil is tussen een native bestand en een samenwerkingsbestand?

Wat is een bestand: native

""  ""    ""   ""        : samenwerking

Bedankt voor je hulp

Met vriendelijke groet, Nicolas

natif.jpg
2 likes

Hallo

Ik denk dat:

- het native bestand blijft bijvoorbeeld in SolidWorks-formaat (handig om later te downloaden)

- Het samenwerkingsbestand wordt getransformeerd zodat het direct zichtbaar is in de browser (handig voor samenwerkingswerk)

Ja, maar ik wil weten of een zogenaamd native deel een normaal deel is dat ik deel en dat iedereen daarna weer kan doorslikken? In tegenstelling tot NA collaboratief?

Ik denk het niet!

Zoals hierboven geschreven, kan een native bestand alleen worden gedownload en kan een samenwerkingsbestand worden geopend in de browser in MyCADPlace en kan daarom naar believen worden gewijzigd door alle gebruikers met toegang tot MyCADPlace.

Waarom probeer je het niet eens? Als je wilt, stuur ik je mijn e-mail in bericht, zodat je me toegang geeft en we het kunnen proberen.

1 like

Zoals aangegeven door @SEPM. Gerald :SW 2013/14 op deze pagina http://www.lynkoa.com/forum/3d/pergola-bio-climat?page=5 :

"In de Mycad-ruimte is er de mogelijkheid om mappen aan te maken en deze in native formaat te verzenden. Maar voor consultaties gebeurt een conversie door eenvoudige storting en wordt zo voor iedereen beschikbaar."

En op de volgende pagina:

"We kunnen allemaal verschillende versies van solidworks hebben, want hoe dan ook, de visualisatie van de onderdelen wordt geconverteerd => iedereen ze visualiseert.

Je kunt afmetingen nemen, je kunt sneden maken, enz... Het is dus een webtekening met de mogelijkheid om bestanden op te slaan die door alle medewerkers kunnen worden gedownload"

2 likes

Hoi @ Nicolas

Een native deel is per definitie zoals ik het begrijp, een kamer met eigen bestanden

Dus voorbeelden:

• Made in SolidWorks 2014 zal altijd een solidworks 2014-bestand zijn en iedereen die ten minste solidworks 2014 heeft, kan het naar wens openen en wijzigen
  • gemaakt onder SolidWorks 2012 zal nog steeds een 2012-bestand zijn en kan worden geopend met solidworks 2012 en toekomstige versie, maar als u het basisbestand via toekomstige versies wijzigt, kunt u de map die is gewijzigd niet meer openen (aangezien daar het bestand is geüpgraded van de nieuwe versie)
  • hetzelfde geldt voor Inventor Catia TopSolid 
  • het samenwerkingsbestand en een Viewer waarmee in theorie de objecten die door de software zijn gemaakt, visueel kunnen worden gezien waarmee deze genoemde Viewer rekening houdt, u kunt visualiseren partij kiezen, knippen enz...

in de hoop je zo goed mogelijk te hebben geantwoord

@+ ;-((.............................. (zonder te glimlachen)

In de Pergola project@nicolas uw bestand deponeren als samenwerkingsgegevens (de assemblage in het hoofdbestand) en om te profiteren van de andere onderdelen van uw onderdelen, gebruikt u de map die u ter beschikking is gesteld om het oorspronkelijke bestand te deponeren.

Wees voorzichtig, in de opmerkingen van het document hebben we het over direct slepen en neerzetten, maar voor native is het beter om het dialoogvenster te openen en de native of samenwerkingsoptie te selecteren, afhankelijk van wat je wilt

1 like