Excell-bestanden die opzwellen

Hallo, ik doe een beroep op onze experts Solidworks en Excell.

we gebruiken veel onderdelen familie gekoppeld aan een intern Excell-bestand en soms de . SLDPRT of . SLDASM begint bijna exponentieel te zwellen. Na maanden (jaren) tandenknarsen kwam ik erachter dat het kwam door de zwelling van de excell vijl zelf. Als u het bijgevoegde bestand opent en naar de laatst bezette cel gaat (ctrl-End), zou u naar cel FH619 moeten gaan, terwijl de laatste cel in werkelijkheid FH200 zou moeten zijn. Weet iemand hoe dit bestand te repareren en wat deze fout veroorzaakt? (We gebruiken Solidworks 2013 en Excell 2013, maar het probleem deed zich al voor in de versies sinds 2008)

P.s. Indien nodig, zal ik een . SLDPRT, maar omdat de informatie gevoelig is, zal ik het moeten terugbrengen tot de eenvoudigste uitdrukking.

fichier_test.xlsx
Hallo, er is een bug gemeld aan SolidWorks met betrekking tot dit probleem onder het nummer 593762:

De bestandsgrootte is aanzienlijk toegenomen met een groot aantal configuraties die zijn hernoemd via het bewerken van de ontwerptabel in Excel

A priori is er geen oplossing. Welke versie van SolidWorks gebruik je? Heb jij de laatste SP?

2 likes

Hallo

Is het bestand gekoppeld of geïntegreerd in het onderdeelbestand?

Voor onze schroeven gebruikten we een gekoppelde vijl (zie bijlage).

Dit resulteerde in verminderde prestaties elke keer dat een assemblage met bevestigingsmiddelen werd geregistreerd!

We hebben er daarom voor gekozen om de tabellen opnieuw te integreren in het onderdeelbestand. De prestaties veranderen echt.

@+

capture.png
3 likes

Over het algemeen moet u, om de grootte van een Excel-bestand te verkleinen, net voor het opslaan naar cel A1 gaan.

Als dit niet genoeg is, moet u de rijen en kolommen buiten de laatste cel die daadwerkelijk bezet is, verwijderen, naar A1 gaan en opslaan.

3 likes

Bedankt voor je onderzoek. :)

Warboel:

1- We gebruiken SW2013 SP5.0

2- Of het bestand nu is gekoppeld of ingesloten, het probleem doet zich ook voor, maar veroorzaakt geen crash wanneer het is ingebed, alleen lang, tot zeer zeer lange openings- en opslagtijden (20 minuten en meer).

3- Wat betreft het verwijderen van ongewenste rijen en/of kolommen, als u dit probeert te doen met het bijgevoegde bestand, zult u zien dat dit onmogelijk is om te doen. De enige manier om dit te doen, is door een kopie van het tabblad te maken. Deze methode is niet zo beperkend zolang de links van de indirecte soort(adres(bla bla bla bla..... worden aangeroepen vanaf deze pagina. Anders krijg ik links #ref.

4- We hebben bestanden ingediend bij de mensen van Solidworks die ons een reactie terugstuurden... laconiek.

Nogmaals bedankt

1 like