Filteren op stuklijst

Hallo

Ik weet dat dit een terugkerende vraag is, maar ik begin opnieuw...

We hebben een klant die ons een stuklijst oplegt voor assemblages, dan nog een voor commerciële onderdelen, dan weer een voor schroeven...

Is er een oplossing om de stuklijst onder SW-2017 te filteren?

Alle tips zijn welkom.

Bedankt.

A+

Ik zie dat je het hulpprogramma MyCad hebt, met smartbom kun je de stuklijsten in excel exporteren en daardoor de onderdelen van de handel van de schroeven scheiden...

Hiervoor moet je categorieën hebben toegewezen aan je schroeven, aan de onderdelen van de winkel...

Voor ons hebben alle onderdelen van de handel een eigenschap Categorie = Industriële Toelevering, naar Schroeven en dan filteren we met deze elementen

Dank u voor uw antwoord.

Maar dit is niet helemaal aangepast aan onze behoeften, de 3 nomenclaturen moeten op de tekening worden geplaatst en niet in Excel-formaat (a priori).

Ik kan (klantovereenkomst?) toevoegen  een specifieke categorie in de onderdelen, aan de andere kant zie ik niet hoe ik in de nomenclatuur moet filteren?

A+

Uw klant heeft waarschijnlijk de kolommen plan/leverancier (of gelijkwaardig) en gaat mogelijk niet akkoord met het toevoegen van eigenschappen.
Alleen al door op deze 2 kolommen te sorteren, kunt u het werk ruw maken. Soms moet je een paar regels die bovenaan de tafel staan vervangen om ze bij hun tegenhangers te plaatsen.
Het is een beetje knutselen dat, toegegeven, een extra risico op menselijke fouten met zich meebrengt.

Moeten de classificaties in aparte tabellen staan of gewoon een groepering?

Bedankt voor het laatste antwoord dat ik niet had gezien.

Ja, u kunt geen kolommen toevoegen aan de weergegeven nomenclaturen, maar u kunt wel attributen toevoegen.

Aan de andere kant wil ik menselijk ingrijpen (wat we nu doen), moeizaamheid en risico op fouten zoveel mogelijk beperken.

A+

Hallo 

Wat ik ga voorstellen is een hack, maar het zou moeten werken. In de hoofdassemblage maakt u bestanden, schroeven, vervolgens commerciële onderdelen, enz., Vervolgens plaatst u in deze mappen alles wat ermee te maken heeft en maakt u samenstellingen van de onderdelen in de bestanden. Op deze manier heeft u een ASM voor schroeven en commerciële onderdelen voor uw stuklijsten...

1 like

Om een stuklijst te sorteren en te segmenteren,

Je hebt geen tools van derden nodig om het te doen, het is heel goed mogelijk met de basisfuncties van Solidworks (beheren door een kolom, enz...) maar je moet de info/attribuut van tevoren in de bestanden zetten

Er is ook het feit dat er met bestellingen in ASM's wordt gespeeld:

Ten eerste: gefabriceerde onderdelen

Ten tweede: commerciële onderdelen

ten derde: schroeven (aanmaken van een Schroeven-map in de ASM-boom)

Wanneer u vervolgens een nomenclatuur invoert, vinkt u de twee vakjes "volgvolgorde/volgvolgorde" aan

En als gevolg daarvan kunt u een nomenclatuur gemakkelijk in drie segmenteren.

2 likes

Bedankt voor de tip, maar de klant legt ons verschillende nomenclaturen op tussen elk type...

A+

Hallo

Het lijkt mij dat door het maken van 3 modellen van momenclatres in Excel-formaat met voor elk  een filter op een andere eigenschap  (Schroeven, gekocht enz.) en door elk van deze momenclaturen in een tekening in te voegen, we het gewenste resultaat krijgen.

Het enige probleem is dat ze niet kunnen samengaan met nomenclaturen die zijn gebaseerd op modellen in Sw-formaat.

Vriendelijke groeten

met mijn oplossing van orde in de ASM,

in elk lid van het Europees Parlement, een nomenclatuur die uit 3 delen bestaat;

dat je dan gewoon hoeft te splitsen om 3 onafhankelijke te krijgen...

(zie screenshot)

capture2.png

Ja, de oplossing is goed, behalve dat mijn klant niet dezelfde opmaak wil op de 3 nomenclaturen....

Hallo

Het moet ook mogelijk zijn om configuraties te maken met alleen de elementen die u in elke stuklijst wilt zien (1 voor assemblages, 1 voor commerciële onderdelen, 1 voor schroeven, ...) plus 1 volledige en vervolgens door stuklijsten in te voegen, met verschillende modellen, voor elke configuratie.

En als u gebruikersmanipulaties wilt beperken, moet u dit allemaal per macro kunnen automatiseren, om te zien wat de criteria zijn waarmee u de elementen kunt selecteren die u in welke configuratie wilt plaatsen.

Vriendelijke groeten