In aanmerking komende pijl

Hoi allemaal

Ik ben bezig met het maken van een berekeningsnota voor een klant (onder Solidworks Simulation Standard), een Galva Steel-rek gemaakt van mechanisch gelaste assemblage bedoeld om ventilatiekanalen te ontvangen.

Ik paste alle vereiste belastingen toe, namelijk de massa van mijn schede, de windweerstand en een versnelling van de zwaartekracht voor de seismische belastingen.

De klant verzoekt dat de maximale doorbuiging niet groter is dan 1/300 van het bereik onder belasting en overbelasting.

Solidworks geeft me de maximale verplaatsing in mm, het probleem is dat de overspanning niet hetzelfde is tussen liggers, dwarsbalken, poten, kruisen, enz....

Dus mijn vraag is om te weten of de software in staat is om mij de punten te geven waar de doorbuiging de kritische waarde van 1/300 overschrijdt?

Dank u voor uw hulp.

Sylvain.

Hallo

Om de maximale verplaatsingen per waarde (in mm) te zien

selecteer in het onderzoeksresultaat  van de verplaatsingsgrafiek "ISO bewerken"

(afbeelding ISO01)

Vervolgens kunt u de kritieke verplaatsingswaarden (pijl) zien door de schuifregelaar te slepen

(afbeelding ISO02)

images.zip
1 like

Bedankt voor je hulp, maar...

het beantwoordt mijn probleem niet, ik zou graag willen weten of SW mij kan vertellen op welke plaats(en) de pijl de toegestane waarde van 1/300 tussen 2 connectoren overschrijdt?

Voorbeeld: ik heb een bereik van 5000 mm tussen 2 connectoren, dus de toegestane verplaatsing is 5000/300, of 16,66 mm. Als ik deze waarde tussen deze 2 connectoren overschrijd, wil ik graag dat SW het mij vertelt.

Bedankt.

Je moet dus een sensor op SolidWorks zetten:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/c_Sensors_OH.htm?id=a50bc4f25f8a4ec1bc4caad2f6fa9394

1 like