Hallo Jwunder
Bedankt voor de PDF
Allereerst ben ik blij om een aantal leuke mechanieken te zien (een beetje sterk trouwens). Uw klant zal deze cilinders geruisloos kunnen optillen.
Voor uw probleem zijn de vectoren die door Simu worden gegeven altijd in de richting die wordt gegeven door de kracht of de lading.
Pas op dat u sonde en sensor niet verwart, want in uw geval moet u sensoren maken die overeenkomen met wat u wilt doen.
U moet daarom een of meer sensoren definiëren of als het niet geschikt is voor bepaalde of andere posities, dan kunt u ""Andere simulatiesensoren"" definiëren
U kunt ook "een sensor uit de onderzochte resultaten" definiëren die, gegeven uw kinematica, een sensor creëren die het meest significant zal zijn in relatie tot een significante vervorming.
Omdat er nogal wat mogelijkheden zijn en het niet in een paar regels kan worden uitgelegd, plaats ik u de volgende link http://help.solidworks.com/2019/French/SolidWorks/cworks/HIDD_HELP_PROBE_SENSOR.htm?id=2bafcd023cf446cd80a07188e87074a8#Pg0
Dat gezegd hebbende, lijkt de vraag naar uw klant mij niet gecorreleerd te zijn met het risico. Ik zal de discussie een beetje verder uitbreiden dan uw verzoek, als u het niet erg vindt.
Van wat ik zie van uw ontwerp, lijken uw pinnen te zijn geslepen schouderschroeven in 10.9 of 12.9 staal (BTR-type), rabourdin of Umbrako. Dit betekent dus ook dat je naast een zeer hoge afschuifsterkte ook een hoge weerstand hebt in de axiale richting van de schroef, waardoor de flenzen van je gaffel sterk behouden zullen blijven, wat het risico op het openen van de zijkanten beperkt.
Dit betekent dat, afhankelijk van hoe u uw connectoren plaatst, u aanzienlijk verschillende resultaten zult hebben.
Echter, van wat ik zie van je simulatie, zijn de assen niet op hun plaats, wat betekent dat je vervormingen hebt waar je er geen zou moeten hebben. Ik heb ook de indruk dat we niet dichter bij een vlakke heffing zijn dan bij een heffing zoals u die lijkt te hebben uitgedrukt. Voor mij ben je met de dekvloeren in het geval van het aanbrengen van meerzijdige lagerkrachten.
Hetzelfde geldt voor de lasnaden, want, nou ja! Het zwakke punt zal niet de gaffel zijn, maar natuurlijk de lasnaden hiervan vanwege uw ontwerpkeuze. Het zou in uw belang zijn om een simulatie uit te voeren op de lassen (PropertyManager, connector van het type lasrups), vooral omdat de drukas van de cilinders niet gecentreerd is, waardoor deze lassen bijna altijd in afschuiving werken.
Er is nog een ander zwak punt dat ook in de simulatie naar voren komt en dat misschien net zo goed moet worden behandeld als de dekvloeren. Omdat deze systemen als statisch worden behandeld, wat niet het geval is wanneer de last die door de tafel wordt getild zal bewegen, al is het maar tijdens de rotatie van de top
Misschien zijn deze elementen al bekend vóór de simulatie door uw berekeningen aan de lassen.
Het spijt me dat ik verder ben gegaan dan je verzoek, maar tussen PRO's door is het soms de moeite waard om 5 minuten te bespreken.
Vriendelijke groeten