Hoi allemaal
Nadat ik de berekening van een experiment op stromingssimulatie heb gerijgen, merk ik dat ik vastzit aan "Modelvoorbereiding".
Ik heb mijn pc meerdere keren opnieuw opgestart, maar er wordt niets gedaan, de oplosser zit vast op "Model Preparation".
Ben je dit probleem ooit tegengekomen? Wat kan ik doen?
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groeten
Algemene overwegingen, geen simulatieprofessional zijn:
Is het echt geblokkeerd of lijkt het niet meer vooruit te komen?
Als het echt geblokkeerd is, is de CPU-activiteit nul (zichtbaar via de taakbeheerder die toegankelijk is via ctrl-alt-sup).
Als er activiteit is, hoe lang heb je dan gewacht voordat je het als geblokkeerd beschouwde?
Zijn er kort voor dit probleem updates geweest (windows/office/sw)?
Dank u voor uw antwoord,
Dus ik keek naar de taakbeheerder, er is een kleine activiteit op het niveau van de EFDsolver, maar veel minder belangrijk dan normaal, ik heb meerdere keren de taken in bruikleen of op afstand gerelateerd aan SolidWorks gesloten, maar zonder resultaat.
Dit probleem heeft zich al eerder voorgedaan na een onverwachte onderbreking van een berekening, door de programma's te sluiten en opnieuw op te starten, maar deze keer was het 2 dagen proeven en wachten zonder resultaat, en voor basisconfiguraties.
Het is moeilijk om positief te zijn over een oplossing.
U kunt proberen tijdelijke bestanden op te schonen (bijvoorbeeld met CCleaner), er kunnen bestanden zijn die slepen van eerdere abrupte afsluitingen en die deze verstoren.
2 likes
Hallo
Bedankt voor je feedback, ik denk dat een deel van het antwoord er is, want door het opschonen van de bufferbestanden enz., werkte het uiteindelijk.
Nu begint de berekening nadat het model is opgesteld.
Dank je wel, Fijn weekend.
1 like