Momenteel in PSI, voor mijn TIPE werk ik aan het effect van winglets op een vleugel. Dus ik heb deze vleugel gemodelleerd naar Solidworks en de weerstand en lift laten meten, maar er komen verschillende vragen bij me op:
1) als ik hem om de lift vraag, geeft hij deze een maximale waarde van 0,9N en een gemiddelde waarde van 0,008n // voor de weerstand max = 0,17N en gem = 0,008N. Waar komt dit verschil tussen de max en de min vandaan? Heeft het meer zin om de max of de min te nemen?
2) Is het mogelijk om toegang te krijgen tot de vergelijkingen die SolidWorks gebruikt?
3) als ik hem vraag om de stroomlijnen te tekenen, stelt hij voor dat ik de stroomlijnen van de draaikolken/s teken; Wat betekent dit? Is het mogelijk om te weten hoe hij dit berekent?
1°) Het is belangrijk om te weten dat de winglets de functie hebben om turbulentie en weerstand te verminderen. Dus als de A380 er geen had, zou turbulentie elk vliegtuig in zijn kielzog vernietigen. In feite verwijdert het de vortex (meer precies, kanaliseert de ai om de vortex te vermijden)
2°) Voor je 1° zeg je niet of je simu op de hele vleugel zit of alleen op de Winglet met een vleugelstomp. De winglet kan nog geen significante lift hebben omdat hij verticaal georiënteerd is en geen extrado heeft die meer dan 70% van de lift levert.
3°) Het antwoord op je 2e antwoord is nee, want de code is diep begraven in de SW simu-code die zeker enkele honderdduizenden regels gecompileerde code bevat :-)
4°) Het is niet mogelijk om te weten hoe hij berekent. Voor de wervelwinden, ik kan niet zeggen waarom hij dit aanbiedt, je zou foto's van je schermen moeten zien.
1) Ik heb mijn onderwerp onhandig geformuleerd, mijn onderwerp is niet precies de impact van winglets op een vleugel, maar natuurlijk de impact van winglets op het spoor van de Winglets.
2) Voor de simu waar ik het over heb, het wordt gedaan op een normale vlieger, d.w.z. zonder winglets, en op het hele oppervlak.
3) voor de wervelwinden, zou ik proberen om vanavond screenshots te maken, niet met een pc vandaag
Kunt u uw afbeeldingen als bijlage plaatsen in plaats van als afbeelding weer te geven, omdat ze te klein zijn om gemakkelijk te kunnen worden geraadpleegd?
Maak een export van hoge kwaliteit zodat we kunnen groeien, want daar is het allemaal wazig als we vergroten
- Je laminaire stroming is niet dik genoeg omdat je alleen een ministroom genereert, wat betekent dat sommige lijnen die in Extrado zouden moeten staan naar Intrado gaan (en je kunt daar niets zien op de Extrado). Normaal gesproken zou je een stroom moeten hebben die dik genoeg is om tweederde in extrado en een derde in intrado te hebben.
- De tweede is dat je het nog steeds hebt over winglets. Zelfs als je in het begin geen winglet opzet, is je huidige stroom niet breed genoeg. Je verdikte stroom moet ook breder zijn en een kwart uit de punt van je vleugel steken (lengte van de vleugel + een kwart van de lengte van de vleugel), anders zul je de vleugeltipvortexen nooit zien.
- Wees voorzichtig, want je kite is erg vereenvoudigd, dus vergeet niet dat de weerstand variabel is afhankelijk van de snelheid en de incidentie van de vleugel (geval bij het landen en opstijgen).
- het lijkt mij dat er ook een probleem is met de gegenereerde deeltjes