Ik ben een student in Terminale en ik werk momenteel aan een modelvliegtuigproject dat door vleugels wordt gedragen en werkt dankzij het Magnus-effect, het is een kwestie van cilindrische vleugels die op zichzelf draaien, het Magnus-effect zal dan lift veroorzaken (zie: http://goo.gl/XiDVa8).
Ik besloot het Magnus-effect te benadrukken en een drukverschil af te leiden waarmee we de liftkracht kunnen vaststellen met behulp van Flow Simulation.
Maar na veel inspanningen is het onmogelijk om een levensvatbaar/niet onwaarschijnlijk resultaat te hebben. Om te beginnen heb ik de vleugel alleen weergegeven door een cilinder om de berekeningen zoveel mogelijk te vereenvoudigen. Ik heb toen deze methode gevolgd: https://goo.gl/26AMsr die bestaat uit het simuleren van de rotatie van het onderdeel door een cilinder die het bevat.
Ik kwam voor het eerst het volgende probleem tegen: onmogelijk om de berekeningen met de software uit te voeren, het roterende deel was hetzelfde als de cilinder die was gemaakt om de rotatie te simuleren, er werd een fout op het scherm weergegeven zonder enig resultaat.
Door de diameter van de cilinder te veranderen, kon ik resultaten krijgen, maar nogmaals, ze waren nogal onwaarschijnlijk.
Dus ik wend me tot jou, ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest, als je informatie nodig hebt, vraag het me dan.
Ik heb voor Solidworks gekozen omdat het software is die ik op de middelbare school heb, waarvan mijn leraren weten hoe ze een minimum moeten gebruiken en die het hele jaar door wordt gebruikt. Het doel van het project is om wat je gedurende het jaar leert te hergebruiken en in relatief korte tijd toe te passen op een systeem (daarom is het ontdekken van een gloednieuwe software best spannend, ondanks het feit dat ik FlowSimulation nog nooit had gebruikt).
Ik had de twee links die je me stuurde al doorgebladerd.
Wat de eerste link betreft, moet je in gedachten houden dat het gebruik van Solidworks Flow-simulatie voor mij een manier is om de fout te omzeilen om een willekeurige formule te nemen om het magnus-effect te berekenen en ook om de afmetingen van mijn cilinder te kunnen wijzigen en de wijzigingen die het heeft op de lift te observeren om een dimensionale analyse uit te voeren.
Ik kan niet echt vragen stellen over de video, mijn problemen zijn op Flow-simulatie.
Wat betreft de laatste link, ik heb al gedaan wat "rob" antwoordde zonder enige geschikte resultaten.
Heb je ervaring met Flow Simulation? Zo ja, kunt u proberen het pad van de vloeistof rond de roterende cilinder weer te geven?