Uitgevouwen functie Optie voor het samenvoegen van gezichten voor eens en voor altijd aangevinkt

Hallo weer,

Op Solidworks 2020 komen we verschillen tegen in de opties die standaard zijn aangevinkt voor de functie Uitvouwen.

Op sommige machines is de optie Gezicht samenvoegen  standaard aangevinkt en daar zijn we erg blij mee... Maar op andere machines moet u de functie voor elke uitgevouwen bewerken en elke keer de samenvoegoptie aanvinken. Het is nogal pijnlijk of erg omslachtig om het beleefd te zeggen.

Vertel me dat er een manier is om het standaard in te schakelen op deze rebelse machine en je zult mijn week redden... Ik herinner je eraan dat ik maar 2 dagen op Solidworks heb , daarom is deze manipulatie me misschien ontgaan...  

Dank aan jullie allemaal. 

Hallo zij

Ik heb het weten te houden door voor een deel een documentsjabloon te maken, 

1. Maak een ongevouwen plaatwerk,
  2. Vink de optie aan, 
  3. Plaatwerkfuncties verwijderen. 
  4. Opslaan als sjabloon". Prtdot"

Hallo Lynk en bedankt. 

Het leek mij dat het ging om een modeldocument Pièce. Nog even een detail: waar halen we de plaatwerkfuncties weg?

Ik herinner je eraan dat ik een echte newbie ben en dat de functies voor mij nog een beetje mysterieus zijn.

Nogmaals bedankt.

Dit zijn de functies in de creatieboom, om geen voortekeningen  te hebben voor elk nieuw onderdeel:) 

1 like

Hartelijk dank!

Ik ga het maandagochtend testen!

Een prettig weekend. 

Blijkbaar niet nodig, 

Na solidworks- en Windows-herstarttests lijkt het erop dat solidworks de laatste keuze onthoudt, dus deze blijft aangevinkt totdat u deze uitschakelt 

1 like

Hallo weer,

Test zojuist gedaan op de recalcitrante machine. EN blijkbaar is alles in orde. 

Nogmaals bedankt!

1 like