Opwindfunctie

Hallo!

Ik kan mijn schets niet om mijn vorm wikkelen... Ik krijg een foutmelding die me vertelt dat het geen geëxtrudeerde vaste behuizing is (ik heb de functie Dikker oppervlak gebruikt). Hoe kan ik het probleem oplossen?

top_candle_holder_part.sldprt

Doe het in plaats daarvan via een schets die wordt geprojecteerd vanuit een offsetvlak

Het lijkt mij dat je een cosmetische fles probeert te modelleren

Ga voor 1/4 van de vorm, waarom niet 

Zoals de aanblik van je screenshot laat zien, zal de opwinding

Je hebt je vorm op het rechte stuk, maar niet op de vernauwing en de hals

Vraag en waarom in oppervlakte

omdat ik denk, maar ik kan het mis hebben

dat je na je geprojecteerde curve een sweep gaat doen ;-)

Het juiste hulpmiddel is dus een geprojecteerde curve

@+ ;-)

De geprojecteerde curve werkt niet omdat ik precies dezelfde afmetingen wil behouden als op mijn schets en de geprojecteerde curve vervormt deze... Ik wil heel graag deze sketch om mijn vorm heen wikkelen:)

En nee, ik ga niet vegen! Ik heb gewoon deze vorm, ik moet mijn schets eromheen wikkelen:)

Hallo

Inderdaad, het geprojecteerde gereedschap vervormt de gebruikte schets, in tegenstelling tot het opwindgereedschap. Maar het opwindgereedschap werkt alleen op een enkel oppervlak dat door omwenteling is verkregen, en het uwe bestaat uit verschillende gladde oppervlakken die achter elkaar worden geplaatst en vervolgens volume geven met de verdikkingsfunctie. Het kan dus niet werken,  maar ik denk dat je verder terug moet gaan in je ontwerp en jezelf moet afvragen wat je wilt doen. Je aanpak lijkt niet geoptimaliseerd te zijn. Er zijn veel onwettige 3D-schetsen en functies met met name onduidelijkheden van contouren.

Zoals je terecht opmerkt, gt22  Je zou aan een kwart van je deel moeten werken, het lijkt symmetrisch te zijn. Dit is de enige manier waarop het kan zijn, maar toen ik je ontwerp van dichterbij bekeek, realiseerde ik me dat het dat niet is. Niet veel, maar dat is het niet.

De opwindfunctie is zeer specifiek en beperkend. Het mag niet worden gebruikt voor het juiste ontwerp van een volume, op enkele uitzonderingen na. Het wordt eerder gebruikt om een afgewerkt volume af te ronden met een reliëf of markeringsdetail. Normaal gesproken zouden meer universele tools het voor u veel gemakkelijker moeten maken om te krijgen wat u wilt.

Zet in zwart-wit de geometrische, esthetische kenmerken... van het product dat u wilt krijgen en van daaruit zal het voor u veel gemakkelijker zijn om het pad te bepalen dat u moet volgen om daar te komen.

Stuur dit naar ons en ik zal proberen, in alle bescheidenheid, je te helpen

Vriendelijke groeten

Hallo

Een andere manier om naar het probleem te kijken:

- Kopie van de hoofdtekst van het volume

- Oppervlakteprojectie op volume

-Kruispunt

- 3D-schets --> entiteiten converteren (selectie van de contour van de terugkaatsende dichtheid)

Oeps, ik was het vergeten, cirkelvormige oppervlakteomwenteling van de schets die moet worden geprojecteerd langs een as die raakt aan het volumelichaam

Neem dus de decal functie

Zie deze tutorial

https://www.youtube.com/watch?v=A0vKAFg0EdA

of deze tutorial suite

https://www.google.fr/search?q=decalque+solidworks&rlz=1C1CHFX_frFR512FR512&oq=decalque+solidworks&aqs=chrome..69i57j0l5.6455j0j8&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8#q=decalque+solidworks&tbm=vid

@+

Ik voeg een Word-document met afbeeldingen toe, het zal gemakkelijker te begrijpen zijn

parfun.docx

Ik voeg een Word-document met afbeeldingen toe, het zal gemakkelijker te begrijpen zijn

parfun.docx

Natuurlijk, maar de oplossing die door A. Leblanc wordt aanbevolen, vervormt de schets omdat deze werkt volgens het normale naar het schetsvlak en niet naar het oppervlak dat moet worden gekruist. In ieder geval kan een vlakschets nooit zonder vervorming op een linker vlak worden aangebracht (dus niet aangepast).

Ik denk nog steeds dat we het probleem verder in een stroomopwaarts stadium moeten bekijken en moeten nagaan waarom deze beperking nodig is. Is deze schets, schets 1, de projectie van een silhouet? Waar komt het vandaan, het komt niet in de boom voor. Wat is het gewenste resultaat?

Daarnaast zijn er de vervormings- of buigfuncties die interessant kunnen zijn, de snede plat maken en vervolgens buigen. Met de juiste instellingen zal er geen vervorming optreden;

Vriendelijke groeten

2 likes

Inderdaad, u krijgt nooit een projectie zonder vervorming van uw 2D-schets op een 3D-oppervlakteprofiel (linkeroppervlak).

De oplossing die ik voorstel gaat uit van een cirkelvormige omwenteling ten opzichte van een as die raakt aan de oppervlakken van uw onderdeel, wat noodzakelijkerwijs resulteert in een lichte verschuiving.

Pierre Mihailovic, ik denk niet dat het mogelijk is om dit probleem met deze functies op dit onderdeel te realiseren, althans niet zonder de schets te vervormen. Als dat lukt, ben ik benieuwd naar het resultaat van je methode. Het heroverwegen van de boomstructuur kan echter een mogelijke oplossing zijn.

GT22, het idee is goed, maar is het mogelijk om deze (uiterlijke) functie te gebruiken met een schets? Het lijkt mij dat dit alleen werkt met afbeeldingen.

Hallo

Ik denk dat ik de oplossing voor je probleem heb gevonden. Je hebt je ontwikkeling en je vorm van aankomst. Als u een hulpmiddel maakt om uw onderdeel te stempelen, zou het moeten werken. U moet uw schets die u wilt oprollen extruderen. Ik kon het alleen vanavond proberen.

Hallo, als u de omwentelingsas met 5 mm verschuift ten opzichte van het volumelichaam, bevindt de kruising zich praktisch op het segment van het opgerolde onderdeel. Het is natuurlijk niet ideaal, maar het kan helpen.

Ik probeer een oplossing te vinden, maar het lukt me niet... Hoe heb je de afmetingen van je afvlakking gevonden (Schets1)????

Naar mijn mening is het onmogelijk omdat je een PB hebt met je devellopé... het is veel kleiner dan je gevormde deel... 1 of 1,5 mm ok maar nu is het nog steeds meer dan 5 mm.... Ik vind een ontwikkelaar van ±151.15

pb_devellope.jpg

Goed gedaan @ AC Cobra

Definieer eerst deze schets die vanwege de ondersteuning niet tegen de prijs is

Welke van + is Het lijkt erop dat de 1/4 van deze fles niet erg succesvol is

Ik kan geen symmetrieën zien

Voor de horizontale symmetrie ok al zie  de fitting

Maar de verticale symmetrie laat me perplex achter..... twijfelachtig ;-(

vraag al gesteld ;-).............. Maar wat is het doel van deze schets?