Hallo, ik weet niet of het mogelijk is, maar twijfel omdat ik het niet heb gevonden, vraag ik.
Voor de behoeften van een vba-macro onder solidworks zal ik gegevens opslaan op een Excel-bestand, het punt is dat andere machines deze code zullen moeten gebruiken en om crashen te voorkomen, moet je ervoor zorgen dat de Excel-referentiebibliotheek is geactiveerd. Is er geen manier om activering aan het begin van de uitvoering te forceren?
NB: Ik heb een ISetReferences-functie gevonden, maar ik weet niet of deze zo is en hoe ik deze moet gebruiken.
Voor zover ik weet, zijn de referentiebibliotheken die zijn geselecteerd bij het maken van de macro geselecteerd op alle pc's die deze macro gebruiken, aangezien deze informatie is ingesloten bij de macro, maar Excel moet op alle pc's in kwestie zijn geïnstalleerd, anders werkt het niet, in uw macro moet u mogelijk controleren of Excel is geïnstalleerd.
Het probleem dat u kunt tegenkomen, is dat de versie van Excel op pc's anders is en er dus een crash kan optreden. Ik heb het nooit meer hoeven doen, sinds het gebruik op een homogeen machinepark, maar om dit probleem te omzeilen moet het mogelijk zijn om door Late Binding te gaan, zie HIER en HIER.