In de buigtafel met verlies aan de vouwen, op de vouwen sluiten de software houdt rekening met de schets van het plaatwerk sa betekent de afmeting van de punt van de hoek tot het einde van de segmenten, en noem niet de plaatwerk grenzen zoals weergegeven op de schermafbeelding bijgevoegd bij het bericht, Het betekent dat het verlies bij de bochten wordt gedaan aan de 2 zijden van 50 en niet op de externe lengte van 2 lagen van het plaatwerk , dus ontwikkel het en vals, er is een manier om het te verhelpen, bedankt voor je antwoorden.
De offertes van 50 en 50.02 slaan nergens op, want in deze buigzaken gaat het om de locatie van de neutrale vezel in functie van de dikte en de buigradius.
Hoe groter de straal en hoe lager de dikte, hoe meer de neutrale vezel in het midden van de dikte zal liggen en hoe minder het verlies bij de bocht belangrijk of bijna nul zal zijn, aangezien het materiaal bijna niet langwerpig is aan de buitenkant van de neutrale vezel.
De 400m-lopers zijn zich terdege bewust van het verschil tussen de binnen- en buitenbaan. Ze hebben het niet over verlies in de plooi en toch is het niet neutraal.
Bij dunne diktes is het verlies bij de buiging en afhankelijk van de straal van de Vé in de lucht ook afhankelijk van de machine, omdat elke buigmachine zijn eigen buigtafel heeft. Het hangt ervan af of de buiging wordt aangeslagen of niet, zoals bijvoorbeeld bij het buigen met de v in de lucht bij CNC-buigmachines, waarbij je veel betere controle hebt over buigen en terugveren. - (@Ac Cobra zou zeker zijn ervaring in zijn bedrijf kunnen delen en nog beter als hij machines van verschillende merken en typen heeft.)
Vanuit mijn oogpunt telt de dimensie, die nuttig zal zijn voor de map om zijn deel te controleren. Dus beide kansen van 48.85.
SW wordt gedaan zoals op een machine, het begint met een enkel referentieoppervlakdat de stop op de machine is en verdeelt de rest van het materiaal over de vrije lengte na de buiging. SW verdeelde de kust aan geen van beide kanten. 0 merkte op dat 0,02 mm peanuts is op een theoretische berekening. Als je een metrologiewerkplaats hebt die een meting doet op 20 onderdelen bij een temperatuur die gestabiliseerd is op 20° en kijkt naar de echte herhaalbaarheid, kom je voor een verrassing te staan. Vooral omdat als je aan lasersnijden doet en je onderdelen niet allemaal in de richting van de vezel staan (vanwege de nesting), je zeer significante verschillen zult hebben op diktes groter dan 4 mm en afhankelijk van het materiaal van het onderdeel. Dus ver voorbij de kansen van SW.
Vriendelijke groeten.
PS: gebruik voor de lol de solidworks "diktemeting" tool, het is interessant dat je zult zien.
Ik ben het er volledig mee eens dat de software rekening moet houden met de waarde 48,85x2 minus het verlies bij de vouw die en in mijn tabel, maar het is gebaseerd op de 2 kansen van 50? De afmetingen die tellen voor een buiger, het is de buitenkant van het vel als het eenmaal gebogen is, want voor de controle van de vouwen is het gemakkelijker, vooral met een korte hoek, het is het feit dat vanaf hoeken kleiner dan 90° (korte hoek) de tafel niet kan worden gebruikt?
Wees voorzichtig, juist in hoeken van minder dan 90° is het verlies bij de vouw het meest merkbaar! De buitenkant van de plooien zal meer uitgerekt zijn in het geval van <90°
Om te zien hoe rekening wordt gehouden met het verlies bij de vouw, moeten we uitgaan van de afvlakking en niet van het gevouwen object. Modulo alles wat ik me herinnerde over de impact op de betekenis van de vezel van plaatwerk in het echte leven.
Hallo weer voor mij, het is geen tijd om de waarde van het verlies te kennen, het probleem is dat in een tabel "verlies bij de vouw", dus deductie, in het begin de software niet de juiste waarde neemt om het verlies af te trekken voor hoeken <90° het verlies toch deze die we aan het begin in de tabel hebben ingevoerd.
Het zou een andere kolom nodig hebben als in een tabel van "berekening van de vouwen", gebruikt de raaklijn lengte, de gevalideerd door" ja voor elke hoek wilde zien of het werkt, ik weet niet hoe je het doet voor deze hoeken <90 ° uw ideeën zullen welkom zijn dank u
Ja, solidworks begint bij de punt die normaal gesproken onnauwkeurig is, dus ik heb het verschil tussen de 50.02 en 48.85 gemeten en opgeteld bij het verlies in de bocht om dezelfde ontwikkeling te hebben als bij de buiggrafiek. Dit geldt voor alle scherpe hoeken
Hallo allemaal, ik keek naar de link van gt22 heel verklarend, op solidwork vergeten we de tangens voor de overweging van het verlies in de bochten, we moeten er rekening mee houden met de hoek op <90°, we hoeven alleen maar het verschil aan het verlies toe te voegen, tussen de fictieve lengte en de tangenslengte, het is waar dat het van grote waarde is, hoe dichterbij we een scherpe hoek krijgen, De essen ciel is alleen zijn wandelen! Het is een groot verschil met Topsolid in de werkplaats , ik werk al 22 jaar met Topsolid Design en Top Fold and Sheet Metal van Topsolid V6, ja ik ben metaalbewerker van opleiding, ik programmeer een elektrische ponsmachine en ik ben ook een mapper, ik doe ook CAD maar op Topsolid is het feit dat je op je forum bent is dat mijn ontwerpbureau op soliworks zit, dus ik probeer deze software te begrijpen, want in de werkplaats als ik de onderdelen zie tekenen in solidworks en dat je ze in topsolid moet passeren, is het soms geen overwinning! Dit verklaart mijn interesse in dit forum nogmaals bedankt voor je hulp.