Montagefuncties in configurator met DriworksXpress

Hoi allemaal

Ik ben momenteel bezig met het maken van een 3D-configurator voor een metalen deur. Ik heb een assemblage met de plaatwerkonderdelen waaruit de deur bestaat en de sloten die er waarschijnlijk op zullen rusten; Ik wil de vellen snijden die overeenkomen met het gekozen slot. Mijn configurator wordt aangestuurd door DriveWorkXpress.

Ik heb eerst de sneden gemaakt met de montagefuncties, het werkt goed met DWXpress, maar hier moeten de sneden op onderdeelniveau worden toegepast om de uitgevouwen plannen te kunnen genereren en dat is waar het rommelig wordt.

Wanneer ik de optie "de functie doorgeven aan de onderdelen" aanvink  in de assemblagefunctie wordt de bewerking een beetje chaotisch door de configuratie handmatig te wijzigen, de uitsparingen worden niet goed bijgewerkt, ik ben soms gedwongen om de functie in te voeren en te valideren voor de constructie die moet worden bijgewerkt.

Ten slotte, als ik het model gebruik met DWXpress, werkt het helemaal niet, omdat de bestanden zijn hernoemd, zijn de verbindingen tussen de assemblagefunctie en de propagatie ervan in het onderdeel volledig verbroken.

Heeft iemand een oplossing om het probleem te omzeilen.

Bedankt

Hallo

Ik denk dat u twee zorgen heeft:

• Wanneer ik de optie "de functie doorgeven aan de onderdelen" aanvink  in de assemblagefunctie wordt de bewerking een beetje chaotisch door de configuratie handmatig te wijzigen, de uitsparingen worden niet goed bijgewerkt, ik ben soms gedwongen om de functie in te voeren en te valideren voor de constructie die moet worden bijgewerkt.
  • Ten slotte, als ik het model gebruik met DWXpress, werkt het helemaal niet, omdat de bestanden zijn hernoemd, zijn de verbindingen tussen de assemblagefunctie en de propagatie ervan in het onderdeel volledig verbroken.

Kun je iets meer vertellen over wat je eerste probleem is?

Dit komt omdat als u handmatig problemen ondervindt in SOLIDWORKS, DriveWorksXpress bijna gegarandeerd wordt beïnvloed.

Tot slot, met betrekking tot de assemblagefuncties met DriveWorksXpress, voeg ik een artikel toe waarin wordt uitgelegd wat er mogelijk is met "in-context" functies

http://docs.driveworkspro.com/Topic/HowToSolidWorksBestPracticesInContext

Vriendelijke groeten

Thomas

1 like