Ik begin vaag het gevoel te krijgen dat ik Solidworks helemaal niet meer ken!
Wanneer u een onderdeel (of assemblage) opent met meerdere configuraties, maar waarvoor u niet de ontwerper bent. Hoe weet je welke functie/dimensie van invloed is op de verschillende configuraties? Is er een overzichtstabel?
U kunt de kamerfamilietafel vinden in de configuraties (en bewerken):

En/of zie de pilootribben die ook van kleur veranderen
Deze kleurcode wordt toegepast volgens de systeemopties, Kleuren, Afmetingen gecontroleerd door de onderdeelfamilie (hier gecontroleerde ribben in magenta)
2 likes
Dank je wel @sbadenis
Natuurlijk, met het geluk dat ik heb, werkt het als de persoon een familietafel heeft gemaakt en geen "normale" configuraties? 
1 like
Als normaal config geen andere kleur maar door te klikken op een coast, kunt u zien of deze identiek is in alle configs of niet:
Voorbeeld met driver alle configuraties:

Voorbeeld met single config driver:

Indien nodig kunt u altijd een familietafel in de kamer toevoegen uit de bestaande configuraties.
Invoegen, Tafel, Kamerfamilie en vervolgens overschakelen naar de automatische modus.
Als je bang bent om domme dingen te doen, sla dan eerst je stuk op je harde schijf op.
Edit: onmogelijk om te zien of het gebruik in een of meer configuraties, zodra een kust wordt gewijzigd, passeren de anderen ook met hetzelfde symbool. Voeg een tabel toe als u dit wilt controleren.
2 likes
Ik klik met de rechtermuisknop op een functie, configureer de functie.
In het paneel dat verschijnt, staat linksonder een pictogram waarmee u (in principe) alle geconfigureerde functies en afmetingen kunt weergeven
2 likes