Solidworks-functies geblokkeerd, kunnen het bestand niet bewerken!

Hallo

Ik kan geen enkele functie op een onderdeel gebruiken, zelfs niet een eenvoudige boor.

Ik gebruik de 2018 SP5-versie van Solidworks. Wanneer ik de 2020 SP5-versie van Solidworks gebruik, kan ik alle wijzigingen aan het onderdeel aanbrengen.

Ik open ditzelfde bestand met een andere computer die ook de 2018 SP5-versie heeft en ik slaag erin deze aan te passen.

Heeft iemand een idee?

Ik kan geen oplossing vinden en dit is de tweede keer.

Om dit probleem de eerste keer op te lossen, was een volledige herinstallatie van het station uitgevoerd.

Bij voorbaat dank.

Hallo

Het ruikt naar een corrupt bestand!

Het beste zou zijn om het te converteren naar een standaard parasolid-bestand ( *.x_t  ) om een kleine wijziging aan te brengen en het vervolgens op te slaan in SLDPRT-formaat.

Het is niet logisch, maar het werkt in principe. ;-)

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Heeft u beide Sw-versies op dezelfde machine? Misschien is het een versieconflict. Over het algemeen bewaren we een oude versie niet juist vanwege het conflict tussen de links die tussen de verschillende versies verwijzen.

2 likes

Het bestand is inderdaad beschadigd, maar aangezien u het op een andere machine kunt openen, kunt u het opnieuw opslaan, over het algemeen werkt het.

2 likes

Het is waarschijnlijk dat het een probleem is met een beschadigd optiebestand, noodzakelijkerwijs rechtstreeks van het onderdeel, 

Je kunt proberen het te openen vanuit solidworks Rx (typ RX in het startmenu, start Rx 2020 en helemaal onderaan "start solidworks en negeer de instellingen onder tools/opties) en probeer het bestand te openen, 

Ik denk dat je het stuk in kwestie misschien zou kunnen bevestigen zodat we kunnen proberen het te openen, 

Goedenavond , 

4 likes

Hallo

Zoals eerder gesuggereerd, heb ik het geprobeerd van Solidworks RX.

De magie werkte en ik slaagde erin om veranderingen in het stuk aan te brengen.

Nogmaals bedankt, ik zal mijn werk kunnen voortzetten.

1 like

Hallo

De Rx-sessie is tijdelijk, om het probleem op te lossen, moet je naar de register-editor gaan en deze map hernoemen: 

Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\SolidWorks naar Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\SolidWorks.old

Het is deze map die verantwoordelijk is voor het probleem, het zal de opties terugzetten naar standaard, 

Met vriendelijke groet, 

1 like

Ik heb zojuist het register gewijzigd.

Ze werken allemaal, ik hoefde alleen mijn voorkeuren opnieuw te configureren.

Bedankt.