Achtergrondkaart volgt niet van de ene pagina naar de andere

Hallo

Ik heb een tekenserie gemaakt met een bijbehorende achtergrondplattegrond (A4 stuk, A3 stuk, A4 ASM, A3 ASM)

Het probleem is dat wanneer ik een nieuwe pagina wil toevoegen, de basiskaart niet volgt, maar een oude (die is verwijderd)

Ik heb geprobeerd mijn basiskaarten te bewerken door een 2e pagina toe te voegen met de juiste basiskaart, op te slaan, de 2e pagina te verwijderen en opnieuw op te slaan, maar het probleem blijft bestaan en het komt alleen voor de 2e pagina voor, op de 3e duurt het hetzelfde als de 1e.

Heb je ideeën?

Hallo

Welke versie van SW?

Waar worden de basiskaarten opgeslagen? (lokaal, server, EPDM, ...)

Welke methode om het vel in te voegen?

Vriendelijke groeten

2 likes

SW 2016

Basemaps worden op de server opgeslagen

Persoonlijk voeg ik een pagina toe via het pictogram linksonder, waar tabbladen zijn om van de ene pagina naar de andere te gaan, wat mijn collega's betreft, ik weet niet hoe ze het doen, maar het probleem is ook voor hen aanwezig

1 like

In het drwdot-bestand moet je in een leeg gebied met de rechtermuisknop klikken/eigenschap en de basiskaart toewijzen (bijvoorbeeld wanneer je deze wilt wijzigen)

1 like

door uw basiskaarten op uw station op te slaan

het kan beter werken

@+;-)

1 like

Ik ben niet de enige die deze achtergrond gebruikt, we zijn een heel kantoor, dus ze zijn gecentraliseerd op de server om ervoor te zorgen dat iedereen dezelfde gebruikt en ze niet op hun eigen manier gebruikt

Ik vraag je niet om aan de achtergrondplannen te sleutelen

Zorg dat je gewoon een kopie op je harde band hebt

en het doen van de test zal  al een probleem van de netwerklink van paginaherstel op dit moment elimineren T

@+

@gt22 is het probleem met de interne schijfopslag van de machine dat zelfs wanneer u op de hoogte wordt gesteld van een wijziging, de tekeningen niet altijd worden bijgewerkt.... dus de standaardkeuze van CAO-beheerders is om de referentiebestanden op de server te plaatsen

Ik vraag niet om het plandocument op de harde werkplek op te slaan

maar gewoon de basiskaarten om te testen

om te begrijpen waarom de 2e pagina niet hetzelfde is als de 1e

c alle

Wat maakt het uit om het achtergrondmodel op het werkstation te hebben? 

in plaats van naar de server te gaan om het te krijgen

Het verandert niets aan het feit dat het plan op de server wordt opgeslagen

@+

1 like

Houd het hoofd koel head@Gt22 :D

Gerald, kijk of op alle pagina's dezelfde achtergrondkaart is geselecteerd???

als je een PDM hebt, waarop je basemap is opgeslagen, probeer dan de nieuwste versie te krijgen!

Cdt

1 like

de basemaps worden niet opgeslagen op de PDM, ze staan op de server, dus ze hebben geen versie

En precies, als ik een pagina wil toevoegen, wil ik dat deze automatisch dezelfde achtergrond gebruikt als op de eerste, zodat ik niet elke keer dat ik een pagina toevoeg het proces van het wijzigen van de achtergrond opnieuw hoef uit te voeren.

Ik heb SW ingesteld om mijn standaard basiskaart ervoor in te stellen, maar het is niet degene die nodig is als ik dit probleem heb

Vraag met 2 kogels:

Wanneer u op het tabblad klikt om het nieuwe blad aan te maken en u moet uw basiskaart kiezen, krijgt u uw aangepaste basiskaart door op bladeren te klikken?

Om dit te vermijden, slaat u uw aangepaste basiskaarten gewoon op in een map die gescheiden is van de klassieke basiskaarten en voegt u het pad toe aan de map in: Systeemopties ==> Bestandslocatie ==> Basiskaarten

Ik had de geschiedenis van de servers niet gezien, sorry.

Het werkt ook als u de basiskaarten op deze server laat staan en het pad naar de server toevoegt in de bestandslocaties.

Voordat u een blad toevoegt, controleert u of het basisplan van het eerste blad het juiste is (klik met de rechtermuisknop op de naam van het blad en klik vervolgens op de eigenschappen).

Wanneer u een blad toevoegt, probeert het de basiskaart te gebruiken die op het eerste blad wordt gebruikt, maar het is meestal een niet-opgeslagen basiskaart die op het eerste wordt gebruikt

Ik weet niet of het duidelijk genoeg is

1 like

Toevallig klik je op een blad toevoegen? Of maak je een kopie van de bestaande??? Je zou er in ieder geval zeker van zijn dat je dezelfde achtergrond hebt!

Ps: het idee om geen "snelkoppeling" op je computer te @Gt22 was echt niet dom, heb je het geprobeerd??

2 likes

Hallo

Van wat ik begrijp, heb je verschillende tekensjablonen (.drwdot-bestanden) opgeslagen, elk met de ingebouwde basiskaart?

Als dat zo is, ben ik het eens met de laatste post van ludo.mai wanneer hij schrijft:

"Voordat u een blad toevoegt, controleert u of het basisplan van het eerste blad het juiste is (klik met de rechtermuisknop op de naam van het blad en klik vervolgens op de eigenschappen).

Wanneer u een blad toevoegt, probeert het de achtergrond te gebruiken die op het eerste blad is gebruikt, maar het is meestal een niet-opgeslagen achtergrond die op het eerste wordt gebruikt.

Vriendelijke groeten