Basiskaart

Hallo

Sinds enige tijd heb ik een probleem met de basemaps dat ik niet kan oplossen.

Ik probeerde dezelfde manipulatie op een ander werkstation zonder resultaat.

Ik werk onder SW2012SP05.

Ik had verschillende Europarlementariërs gemaakt met verschillende cartridges, afhankelijk van de formaten en behoeften.

De koppeling heb ik gemaakt via de eigenschappen voor mijn document templates en mijn persoonlijke basemaps.

Voor het gebruik van document templates geen probleem

Voor de achtergrond blijft het een beetje hangen...

Ik kan elk lid van het Europees Parlement openen, maar als ik een blad toevoeg, krijg ik de melding "De achtergrondkaart kan niet worden gevonden".

Behalve op 2 A3 formaten...

Zodra ik het vervolgkeuzemenu met de verschillende achtergronden heb, vind ik degene die ik heb gedefinieerd, ik selecteer en het voegt mijn bladen zonder enig probleem aan mij toe.

Heb ik iets gemist of een bug?

Bij voorbaat dank!

1 like

Hoi s4kuj0

In feite moet u een leeg tekeningbestand opslaan, waarin u uw basiskaart en uw gewenste opties hebt gedefinieerd.

Je moet het opslaan in . DRWDOT. Wanneer u een nieuwe tekening opent, hoeft u alleen dit sjabloonbestand te gebruiken en zijn de opties ingesteld in dat tekeningssjabloon. 

Een. SLDDRT bevat alleen de basiskaart, niet de lay-outsjabloonopties. Daarom moet je je registreren in . DRWDOT, wat een sjabloonbestand is. Het werkt op dezelfde manier voor onderdelen (. PRTDOT) en samenstellingen (. ASMDOT).

Wanneer u een nieuw bestand opent, kunt u kiezen tussen de verschillende sjabloonbestanden die u hebt gemaakt, zodat u de standaardbestanden kunt kiezen of de bestanden die u zelf hebt gemaakt. 

In absolute termen zou je een .drwdot moeten hebben die de opties enz. bevat.
Het moet zonder achtergrond zijn.
Dan heb je .slddrt, dat zullen je basiskaarten zijn.
Op die manier verander je een optie en al je nieuwe plannen hebben het zonder dat je al je DRWDOT hoeft te nemen.
Slechts één is genoeg, maar in de boom moet je het achtergrondplan verwijderen.

@+ ;-)

3 likes

Hoi gt22,

Ik denk dat er sprake is van een misverstand over mijn vraag.

Ik had eigenlijk gewerkt met alles wat je net zei.

Ik heb mijn verschillende documenten gemaakt in .xxxDOT en . SLDDRT.

Hetzelfde geldt voor de prt en asm met hardgecodeerde info voor de verschillende gebruikers/klanten.

Als ik een MEP doe, heb ik mijn verschillende Europarlementariërs die met hun cartridge verschijnen.

Het probleem doet zich pas voor als ik al een MEP heb aangemaakt en er een blad aan wil toevoegen.

Op dit moment kan hij de achtergrond niet vinden.

Ik heb het pad voor mijn tekeningen ingesteld in Bestandslocaties onder de eigenschappen.

Wanneer het drop-down menu binnenkomt met de verschillende basemaps, vind ik mijn basemaps in deze lijst.

Een ander idee?

Wanneer u een vel papier toevoegt, heeft u dan eerst uw eerste vel opgeslagen met opslaan als

@+ ;-)

1 like

Kunt u ons een screenshot geven van de 2 gevallen volgens folio 1 en folio 2?

In de map basiskaarten die is ingesteld in de SW-opties (Systeemopties/Bestandslocatie/Basiskaarten)

Als je deze map opent met de verkenner, staan er dan de basemaps (*.slddrt) in om te gebruiken in je sjabloondocumenten (.drwdot)?

Normaal gesproken, als hij de vraag stelt, is dat omdat er op dit punt een PB is

2 likes

@gt22

Ja, of het nu geregistreerd is of niet.

PS: Ik ben een CTRL+S maniak ;-)

@Benoit.LF

Ik heb printscreens gemaakt, in de volgorde van het probleem.

@jfaradon

Ja dat is het geval, ik heb zelf een link gemaakt naar een persoonlijke map.

Het vreemdste aan dit alles is dat het mij overkomt met al mijn foto's behalve EEN.

Degene die ik heb gemaakt, de link in Systeemoptie/Standaardsjablonen.

Als het je een voorsprong kan geven.

mep.zip