Nummering van automatische stuklijstitems afdwingen

Hallo

Een zakelijke gewoonte in mijn bedrijf is om een artikelnummer te geven op basis van het type onderdeel. Metalen onderdelen variëren bijvoorbeeld van 001 tot 099, isolatoren van 100 tot 199, schroeven van 500, enz.

Helaas lijkt het erop dat je het artikelnummer niet in de automatische nomenclatuur kunt forceren, zonder de link met de automatische bubbels te verliezen.

Is er een truc om hiermee om te gaan?
Bedankt

Hallo

Waarom zet je dit niet in de naam van het onderdeel of in een aangepaste eigenschap en voeg je een kolom toe aan je stuklijst met deze specificiteit

5 likes

Bedankt voor deze suggestie, maar ik ben er niet in geslaagd om een aangepaste eigenschapskolom te maken waarvoor ik mijn cijfers rechtstreeks in de stuklijst kan bewerken. Ik ontdekte in ieder geval dat het mogelijk was om de automatische bubbels naar iets anders dan het artikelnummer te laten wijzen. Ik ga graven om dit alles te forceren...
Bedankt

Hallo

We doen wat @ac_cobra_427 suggereren
Het werkt heel goed.
Maak eenvoudig een aangepaste eigenschap in alle assemblageonderdelen en roep deze eigenschap op in een van de kolommen van de stuklijst:
image

2 likes

Als u een extra kolom wilt maken, klikt u met de rechtermuisknop op de laatste kolom en voegt u vervolgens in

image
Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de stuklijst om deze op te slaan
image

1 like

Dank je wel @froussel
Ik voel me nog niet op mijn gemak met deze vragen over aangepaste eigenschappen, maar onder deze onderdelen bevinden zich "standaard" onderdelen die in andere plannen worden hergebruikt.
Ik ben bang dat uw methode impliceert dat deze kamers altijd hetzelfde referentiepunt hebben, ongeacht de open ruimte, is dat het geval? (Bijvoorbeeld, dat een "right side cover" altijd genummerd is 34)

Dit is wat ik graag zou willen doen:
Maak een nieuwe kolom aan in de tekening, hier " ABC ", vul de nummering in die bij mij past
image

Dan in de automatische bubbels, om het te kunnen herstellen.
image

Zonder dat het enige impact heeft op de subassemblages of de onderdelen die in andere opnames kunnen worden gebruikt. Maar het is misschien onmogelijk...

De eenvoudigste manier zou zijn om het artikelnummer in de stuklijst te kunnen forceren

Ja, dat klopt. Al onze schroeven hebben dus hetzelfde merknummer.
Dus hebben we een extra kolom gemaakt waar we letters plaatsen (als we minstens 2 nomenclatuurregels met dezelfde markering hebben) en we passen de bubbels handmatig aan om de letter toe te voegen die goed past.
Dit handmatige deel is inderdaad erg pijnlijk.

Als iemand een oplossing heeft om de waarde van een kolom te krijgen en deze in de bubbel te plaatsen, ben ik ook geïnteresseerd in...

1 like

Er is één ding, maar een beetje vervelend: het is de "Component Reference".
Hiermee kunt u een unieke eigenschap op elk onderdeel/assemblage-exemplaar plaatsen.
Ocup zou voor u kunnen werken, maar niet voor ons (want in een assemblage met 4 pinnen: onderdeel met dezelfde naam en 2 configuraties van elk, moet u op elke pin een componentreferentie plaatsen, anders scheidt de naam de lijnen).
Met 4 pinnen is het haalbaar, maar niet voor honderd schroeven.
Nb: als u dezelfde referentie invoert voor 2 pinnen van dezelfde configuratie, worden de lijnen goed gegroepeerd. Het is dus nog steeds een mogelijke oplossing.
image
image

Het vervelende is dat het onmogelijk is om deze ' componentreferentie ' op meerdere identieke onderdelen tegelijk te wijzigen. Dus 10 identieke schroeven in de montage → 10 klikken en 10 ingangen van dezelfde waarde.

1 like

U kunt ook de kolom met het artikelnummer verwijderen en de naam van de kolom ABC wijzigen, dan slaat u uw stuklijst op en in plaats van deze op te borrelen, maakt u een notitie

met een cirkel als omtrek die je handmatig gaat plaatsen

Vervolgens sla je je notitie op die je op het gewenste tijdstip kunt invoegen

1 like

Heel erg bedankt voor je antwoorden, ik zal deze twee manieren testen en kijken welke de minste tijd kost.
Nogmaals bedankt en een goed weekend!