@stefbeno deze structuur is gemodelleerd zoals jij het beschrijft en dit is voor mij de meest logische manier: 1 kolom = 1 mechanisch gelaste assemblage en ingevoegd in een assemblage.
Ik moet me verdiepen in de functies ' onderdeelfamilie ' en ' configuratie ', waarmee ik onder andere terugkerende onderdelen kan groeperen en kan verdwalen in mijn tekeningen en stuklijsten.
@M-Scofield Ik ken deze functie goed, maar ik gebruik hem alleen om bijvoorbeeld een commercieel onderdeel in te voegen dat moet worden gelast. Te beperkend. Zoals je zegt, spaarzaam
Ik ben het met mijn collega's eens dat het verontrustend kan zijn om alles in één ruimte te doen. Toch doe ik het best vaak bij het bouwen van frames, Platform met trappen bijvoorbeeld
Laat het me uitleggen:
Als je bijvoorbeeld X verschillende palen hebt, maar met dezelfde platen in voeten of andere identieke gelaste lichamen, enz., dan zul je in een algemene nomenclatuur al deze kleine wereld moeten tellen. Aan de andere kant worden in de kamermodus al uw identieke draaitafels en profielen in realtime geteld en bijgewerkt. Bovendien is het veel sneller te creëren met lichaamsherhalingen enz.
Je zou me vertellen dat we configuraties kunnen doen of bibliotheekonderdelen kunnen invoegen.
Maar het grote probleem met SolidWorks is dat het deze onderdelen niet als verschillend beschouwt in de algemene nomenclatuur.
Ik ben het helemaal met je eens @ronathan, maar het heeft zeker zijn grenzen zoals bij het model dat ik heb laten zien. Wat me het meest stoort is de herhaling van de stukken, wat niet altijd gemakkelijk is. Maar sinds ik ' Direct Edition' heb ontdekt, zie ik de dingen anders. En dan voor de tekening, de gelaste delen worden niet gegroepeerd, we zijn gedwongen om ' de lichamen te selecteren' en de nomenclatuur te herwerken... Maar voor de meeste van mijn boeken lijkt het de meest geschikte oplossing. Graven
Ja, en de meest geavanceerde oplossing (die ook door staal wordt gebruikt) is een eendelige carrosserie.
Wat je uiteindelijk een echte nomenclatuur geeft van de onderdelen die al dan niet identiek zijn in de algemene vergadering.
Ik heb het getest op leuningen waarvoor ik verschillende lengtes heb, maar de staven en platen zijn identiek.
Ik volg jullie niet allemaal op dit ene...