Eigendom Formulier

Hoi allemaal

Ik ben bezig met het opnieuw maken van mijn cartridges om het jaar 2015 op een goede basis te beginnen.

Ik wil in deze cartridges graag de dikte van mijn plaatwerkonderdeel laten zien. En dit in een automatenmaat.

Hoe doe je dat?

Naar mijn mening moet je de handmatig gestuurde waarde in je cartridge zetten, omdat elk onderdeel een andere diktemaatnaam zal hebben. 

1 like

Ik slaag erin het materiaal te herstellen, de massa, de datum, de naam van het stuk. maar de dikte, ik ben aan het drogen...

Het ding met de gedreven waarde is dat ik het elke keer terug moet zetten, terwijl ik zou willen dat het automatisch gebeurt.

Als het een plaatwerkonderdeel is, heb je in de eigenschappen van het lichaam de dikte.

Ja, maar in mijn vragenlijst biedt hij me niets aan.

En zoals Thomas zegt, elk stuk zal een andere ribnaam hebben, een andere dikte...

Je hebt de mogelijkheid om automatisch een volume en een oppervlak te extraheren, je moet in staat zijn om een formule te maken die de dikte afleidt

Wat ik alleen maar vraag, is de formule om dit te doen. =)

Ik heb het gevonden!

Ter informatie moet u een eigenschap "dikte" toevoegen die verband houdt met de dikte van het onderdeel.

Voeg vervolgens in de cartridge een annotatie toe die we koppelen aan de variabele "dikte"

Wat geeft: $PRPSHEET:"dikte"

3 likes

Arf, je hebt je oplossing al gevonden. Jammer, ik had je kunnen redden van de zoektocht als ik eerder was gekomen. Dit is een functie die ik veel gebruik voor mijn stuklijsten.

Ik sta mezelf toe om de manip wat meer in detail te beschrijven als er iemand langskomt die op zoek is naar een dag ;)

Inderdaad, je moet een nieuwe eigenschap maken in de 3D. (bestand, eigenschap)

Voor het veld Waarde/expressie selecteert u de waarde waarin u geïnteresseerd bent in uw schetsen. Om dit te doen, selecteer je je schets, de waarden verschijnen en het enige wat je hoeft te doen is de juiste te kiezen door erop te klikken.

Dan importeer je in je cartridge zoals Bart aangeeft

U kunt ook de hoogtes/breedtes/lengtes van uw buizen (mechanisch gelast element) op dezelfde manier nemen om kopieerfouten te voorkomen.

1 like