FORSTER voor altijd

Hallo

heeft iemand een FORSTER profiel basis in SW door een toeval? 

Ik wil graag voorkomen dat ik uren aan conversies doe voor niets ;-) 

Belast met wraak

Hallo Franciscus

Uiteraard  zetten ze alleen DWG (RHAaaaaaaa!) en niets bij PartComunity.

Dus tenzij je een massaconversiemolen hebt, is het.

Kijk naar MyCadtools die volledig compatibel zijn met SW of de macro van een collega.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo Franciscus, hallo Zozo_mp

Ik heb me aangemeld  bij 3DPartsCatalog om de Forster-bibliotheek toe te voegen

Ze vertellen me dat het op 11/2021 zal gebeuren. Aan de andere kant blijft het in dwg-formaat

Cdlt

3 likes

bedankt zozo_mp voor je antwoord, maar ik heb niet genoeg gevonden om een massa-import te doen....

acombier, ik heb de FORSTER-bibliotheek in DWG, maar zoals het is, is het niet bruikbaar in de bibliotheek van gesoldeerde elementen? toch bedankt

Iemand anders een idee?

Hallo

Ik ken de Forster-profielen niet. Zijn het er veel ? Hoeveel gezinnen kunnen we hergroeperen ?

Als de profielen dicht bij elkaar liggen, als er maar een paar waarden evolueren, is het mogelijk om de profielen via een EXCEL-bestand te besturen, zodat het gemakkelijk en snel is om een familie van onderdelen te maken die u kunt voeden terwijl  u bezig bent met uw projecten.

Moge de kracht met je zijn.

4 likes

hallo OBI WAN

Op je vragen kan ik antwoorden:  er zijn meer dan 100 profielen. Groepeer ze in 4 families, het is mogelijk 

kun je me helpen, want ik weet helemaal niet hoe ik ze moet beheren via EXCEL (elk profiel is anders, maar toch vrij gelijkaardig)

Ik zit aan de donkere kant van het project ;-)

1 like

Hallo

Waarom gebruik je niet Batchconverter die dit heel goed    doet https://www.youtube.com/watch?v=wJeSg5cO06s

@jmsavoyat weten heel wat over het onderwerp  https://help.visiativ.com/mycadtools/2019/fr/BatchConverter.html      

Vriendelijke groeten

1 like

Kun je 2 of 3  profielvoorbeelden van dezelfde familie plaatsen .

En hier is het.-)

Bedankt

36511.dwg
37511.dwg
37512.dwg

Voor mij zijn het verschillende families omdat ze niet dezelfde geometrieën zijn.

Als ik uit dezelfde familie verbleek, is het bijvoorbeeld een UPE 100  en UPE 120.

Ik voeg bijvoorbeeld een Excel-bestand UPE-artikelfamilie toe om de structuur te zien.

Het is hetzelfde principe als de familie van onderdelen.

Maak een profiel, benoem de afmetingen (om het gemakkelijker te maken), maak de familie van onderdelen, sla het formaat op. SLDFP.. en plaats het in de map waar uw bibliotheken zich al bevinden.

Het grote voordeel is dat wanneer je van een IPE 100 naar een IPE 120 gaat (bijvoorbeeld) het een schets is die evolueert, je verandert de body niet waardoor de haakpunt niet verandert.

Ik sta tot uw beschikking

upe.sldlfp
1 like

Hallo @

Ik zou willen zeggen dat de afmetingen niet nodig zijn voor de geprofileerde secties, ze worden alleen gebruikt om

• Maak een automatische beschrijving (dit is niet het geval omdat deze profielen gestandaardiseerde beschrijvingen hebben die onafhankelijk zijn van de afmetingen van de sectie). 
  • of om de schets te beperken tot handmatige wijziging (wat geen optie is),

Het zal nodig zijn

1. Voeg de dxf in als een onderdeelschets 
  2. Voeg indien nodig insteekpunten toe. 
  3. Vul een beschrijving in
  4. Opslaan als sldlfp tijdens het selecteren van de schets.

(Inderdaad, het zijn honderden profielen, doe het beter zoals Obi Wan zei en verrijk de bibliotheek terwijl je bezig bent,) 

1 like

OBI WAN 

Grote wijze dat je bent... Er is dus geen mogelijkheid om te groeperen op familie omdat alle profielen anders zijn :-(

nou ik denk dat ik goed ben in het 1 voor 1 tekenen van ze..

Dank u toch voor uw hulp (en zoo_mp's) Ik zal proberen met Batch Converter, maar zonder enige overtuiging

bedankt Lynk voor de tutorial ;-) 

Het is me gelukt om een onderdeel te maken, maar ik heb problemen met het toevoegen van invoegpunten in een curve (middelpunt bijvoorbeeld), maar ik ga verder zoals in de training, het werkt op een afgeronde hoek op 90° maar niet op een curve op 180° Ik ben echt waardeloos!! .....

Kun je een zeefdruk maken, 

door controle uit te voeren en de lijn voor de bocht en die erna te selecteren, werkt op een 90°, maar dat is alles

capture_decran_2021-10-15_121352.png

Het is mogelijk om zoveel constructieregels toe te voegen als nodig is (na het repareren van de entiteiten ctrl+a fix, om de vorm van de sectie te behouden). 

0001.png

Hallo @francis_2 

Wat vind je van batchconverter het zou honderd keer gemakkelijker zijn, vooral na verloop van tijd.     (zie mijn bericht dat iets eerder is gepubliceerd

Ik denk dat je wordt gevraagd om meer tijd te besteden aan het toch al gecompliceerde ontwerp zonder tijd te verspillen aan het converteren van DWG-bestanden.

Voor de kwaliteit en tijd niet verspild als u weet dat een ontwerpbureau tussen de 50 en 90 € per uur kost tegen de aangerekende kosten. Het bruto  maandloon minimum loon (op basis van  35 uur) is € 1.589,47  ).
Het vergelijken van deze geschoolde arbeidskosten met die van Batchconverter is peanuts voor de laatste, in ieder geval is het de kosten waard om naar te kijken, om nog maar te zwijgen van het feit dat de tool nuttig zal zijn voor andere dingen, vooral het doc.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Hoewel ik niet zeker weet of de bespaarde tijd zo belangrijk is, aangezien het langste deel niet is om deze dwgs om te zetten in sldlfps, maar het is waarschijnlijk om de verkregen schetsen te herwerken zodat ze "bruikbaar" zijn in SW, hier is een voorbeeld van een macro waarmee je de dwg-bestanden in een map kunt weergeven om ze om te zetten in sldlfp-bestanden.

' Attention: ne pas oublier d'ajouter la référence Microsoft Shell Controls And Automation

Dim swApp As SldWorks.SldWorks
Dim swModel As ModelDoc2
Dim boolstatus As Boolean
Dim swSheetWidth As Double
Dim swSheetHeight As Double
Dim swFeature As Feature
Dim myFeature As Feature
Dim theFeature As Feature
Dim PartModel As String
Dim DWGName As String
Dim SldlfpName As String
Dim featCount As Long
Dim featName As String

Sub main()

Set swApp = CreateObject("SldWorks.Application")

defaultTemplate = swApp.GetUserPreferenceStringValue(swUserPreferenceStringValue_e.swDefaultTemplatePart)
    PartModel = defaultTemplate

'Stop

Dim Path As String
    Dim Folder As Object
    Dim objFolder As Folder
    Dim objShell As Shell
    Set objShell = New Shell
    Set objFolder = objShell.BrowseForFolder(0, "Veuillez sélectionner le dossier des fichiers DWG à traiter.", 0, 0)
    If (Not objFolder Is Nothing) Then
        myPath = objFolder.Self.Path
    Else
        MsgBox "Erreur"
        Exit Sub
    End If

'Stop

myFile = Dir(myPath & "\*.dwg")
    Do While myFile <> ""
        DWGName = myPath & "\" & myFile
        SldlfpName = Replace(DWGName, ".dwg", ".sldlfp")

swSheetWidth = 0
        swSheetHeight = 0
        Set swModel = swApp.NewDocument(PartModel, 0, swSheetWidth, swSheetHeight)

Set swFeature = swModel.FirstFeature
        Do While Not swFeature Is Nothing
            FeatureTypeName = swFeature.GetTypeName2()
            If FeatureTypeName = "RefPlane" Then
                FeatureName = swFeature.Name
                Exit Do
            End If
            Set swFeature = swFeature.GetNextFeature()
        Loop

boolstatus = swModel.Extension.SelectByID2(FeatureName, "PLANE", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0)

Set myFeature = swModel.FeatureManager.InsertDwgOrDxfFile(DWGName)
        boolstatus = swModel.ForceRebuild3(True)

featCount = swModel.GetFeatureCount
        Set theFeature = swModel.FeatureByPositionReverse(0)
        If Not theFeature Is Nothing Then
            featName = theFeature.Name
        End If

boolstatus = swModel.Extension.SelectByID2(featName, "SKETCH", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0)

Dim swErrors As Long
        Dim swWarnings As Long
        boolstatus = swModel.SaveAs(SldlfpName)

swModel.GraphicsRedraw2

swApp.CloseAllDocuments (True)

myFile = Dir()

Loop

End Sub

Vriendelijke groeten

5 likes

Hallo @d.roger 

Ter discussie ;-)

[HS AAN]

U zegt: ""het is waarschijnlijk om de verkregen schetsen te herwerken zodat ze "bruikbaar" zijn in SW,"""

Schetsen moeten altijd goed zijn, aangezien al dit soort profielen worden gemaakt door extrusie of draadtrekken, wat betekent dat de matrijzen die op de machines zijn gemonteerd gelijk zijn aan het afgewerkte profiel.
Of de DWG-bestanden die door FORSTER worden geleverd, zijn onnauwkeurig, wat verrassend zou zijn gezien wat concurrenten doen.
Kun je ons uit pure nieuwsgierigheid informeren over je standpunt ;-)  ;-) ;-) Bedankt!

[HS /UIT]

@Zozo_mp wat @d. Roger bedoelde is denk ik dat de schets in ieder geval overgenomen zal moeten worden omdat er geen lijn over elkaar heen gelegd mag worden en een dat de schets een enkel gesloten profiel bevat, het is ook nodig om de insteekpunten toe te voegen en hiervoor eventueel door constructielijnen te gaan

3 likes