Volledig pad (map/naam.extensie) in Excel BOM

Hallo

Ik heb een macro die een Excel-nomenclatuur genereert.

Deze macro maakt gebruik van een stuklijstsjabloon voor het tekenen van het type: .sldbomtbt

Aan de andere kant kan ik het "Volledige pad" niet weergeven in deze stuklijst. Met de originele SW-eigenschappen kunt u alleen de map weergeven en de bestandsnaam zonder extensie... Onmogelijk om te weten of we op een SLDPRT of een SLDASM zitten, anders had ik altijd de 3 kolommen kunnen aaneengeschakeld???

Ik zou ook graag een ingesprongen stuklijst type 1.2.3.4 willen hebben, maar zonder de details van de gelaste delen.

SMART-BOM doet dit heel goed, dus ik zou eigenlijk precies hetzelfde willen doen als Smart-BOM doet, maar dan binnen mijn eigen marco, een idee ???

Hallo

Als u EPDM heeft, is het via de BOM-module  mogelijk om een Excel-bestand uit te voeren met de bestandsnaam met extensie  en gevonden in.

Van solidworks weet ik niet of het mogelijk is. Misschien via explore sw!

CDLT

Een soortgelijke vraag is al gesteld, maar die moet nog worden gevonden.

Uiteindelijk was het niet zo ver weg: https://www.lynkoa.com/forum/solidworks/r%C3%A9cup%C3%A9rer-la-valeur-extension-de-fichier

1 like

Hallo

stefbeno: Dank je wel, ik heb eigenlijk een deel van deze code gekregen om het volledige pad in een collone toe te voegen.

Het werkt, maar ik denk dat het misschien niet geoptimaliseerd is ...

De methode heeft het voordeel dat u andere eigenschappen kunt toevoegen die u normaal gesproken niet in de stuklijstsjabloon voor tekening kunt plaatsen.

Dus dat is erg handig.

Aan de andere kant, de enige manier voor mij om een BOM te krijgen zonder de gesoldeerde onderdelenlijst is om de regels met een lege "SW-bestandsnaam" te verwijderen, die weer niet geoptimaliseerd is, het is zonde om al deze regels te genereren om ze later te verwijderen....