Leuning, ronde dwarsbalk en beperkingen

Hoi allemaal 

Ik heb net een trap gemaakt op solidworks, en ik moet de reling maken die erbij hoort. Platte palen, ronde leuning en ronde dwarsbalken.  Om mijn onderdelen geen probleem te maken, zijn de dwarsbalken en de leuning daarentegen een probleem voor mij.

Ik weet niet hoe ik ze goed moet inperken, ik heb nog nooit met ronde stukken gedaan en ik realiseer me dat het veel ingewikkelder is. Natuurlijk zijn er geen randen,  toppen enz... Dus ik droog een beetje op, ik heb geprobeerd vals te spelen en steken aan mijn stukken toe te voegen, maar zonder resultaat.

Als iemand me zou kunnen deblokkeren, zou dat geweldig zijn
Ik ben op solidworks 2019.

Hartelijk dank!!!

capture_decran_19.png

Hallo

Ik denk dat ik vlakken en tangentie zou gebruiken (tussen de randen van je palen en het lichaam van de leuning)

1 like

Hallo

Als je plannen hebt die door het midden van je reling en leuning gaan; U hoeft alleen parallelle spanningen te creëren met een afstand tot de stringer, omdat ze allemaal parallel moeten zijn. 

2 likes

Bedankt voor je antwoorden, ik zal proberen het zo te doen!!

1 like

+1 voor cilinders gebruik je de vlakken en op de laatste staander zal een vlak dat met x cm is verschoven de truc doen met een samenvallende beperking.

Ik geef de voorkeur aan het offset-vlak boven de afstandsbeperking, omdat het vlak dient als een "handvat" om de waarde indien nodig te wijzigen.

Hallo

Heb je een oplossing kunnen vinden?