Houd asm-links in prt

Hallo
Ik weet dat het gemakkelijk mogelijk is om van een sldasm een sldprt te maken
Maar is het mogelijk om de links te behouden zonder de SLDPRT te hoeven overschrijven telkens wanneer de SLDASM wordt gewijzigd?
Bedankt

Hallo;

Als ik het goed begrijp, heb je een onderdeelassemblage opgeslagen, dan ga je weer aan de slag met de eerste assemblage en wil je dat je wijzigingen worden overgedragen naar de onderdeelkopie.
Hier zou ik zeggen dat nee, het is niet mogelijk, de twee bestanden zijn volledig onafhankelijk geworden.
Wat zou het verborgen doel achter deze manipulatie zijn?

Er is echter een mogelijkheid:
Maak multibody-onderdelen van de assemblage:

In dit geval heb je de keuze om de link tussen het originele samenstel en de bestemmingslichamen te behouden of te verbreken...

1 like

Hallo

Ja, dat is mogelijk: vanaf SW2024 kunt u met de functie Multi-body part maken de link behouden (of niet):
Multibody-onderdelen maken - 2024 - Help van SOLIDWORKS

2 likes

:rofl::rofl: :rofl: Absoluut, ik heb je weer verslagen@Silver_Surfer ... Ik moet mijn bericht hebben bewerkt toen je het jouwe publiceerde...:sweat_smile:

2 likes

Bedankt voor deze (deze) voorstellen, helaas zit ik in de 2023-versie
Sterker nog, in de eerste plaats was ik op zoek naar een oplossing om een ASM-model te genereren, maar SolidWorks weigert ASM-modellen die onderdelen bevatten
Als ooit...

U wilt een sjabloon maken van het type *. .asmdot Bevat u een standaardonderdeel?

1 like

Ja en Solidworks vertelt me:
image

Hmm... :thinking: Het eerste verzoek is nog vreemd, wil je er niet wat meer over vertellen?

Dit zou zonder al te veel moeite met een macro moeten kunnen worden opgelost.

Bedankt voor de interesse
voorbeeld:
Ik moet het volume berekenen van een container die in ASM is ontworpen
Voor zover ik weet kan ik de " combineren " en Booleaanse functies niet gebruiken in een ASM

dus ik schakel het over naar PRT, maar ik verbreek de dynamiek
Zodra mijn ASM evolueert en ik de volumes opnieuw wil berekenen, overschrijf ik mijn PRT of genereer ik een andere PRT met hint
en daar verlies ik de boomstructuur die is gemaakt voor de berekening in booleaans
Het is acceptabel, maar het is een schande
Let op: Zeker! een radicale macro, niets beters, maar ik zal niet weten hoe ik het moet beveiligen

Hallo

Je kunt Booleaans doen in een asm met een slimme component.

Hoi Sylk, dat is wat ik vroeger deed toen ik tanks en andere sapbakken aan het modelleren was, ik bouwde mijn container rond mijn volume, maar afhankelijk van de complexiteit van de container is het snel het dubbele of niets van de modelleertijd...

2 likes

Meer info over dit onderwerp:

Bevat een @m_blt macro die het proces verder kan vereenvoudigen.