Houd hetzelfde nummer in de stuklijst

Hallo allemaal, vandaag heb ik een vraag over de nomenclaturen onder SW:

Mijn grote probleem met stuklijsten en het zien veranderen van de onderdeelnummers bij elke transformatie in mijn 3D: ik gebruik een klassieke annotatie in elk weergavevak, wat betekent dat als ik een onderdeel toevoeg, mijn annotatie verkeerd wordt en bovendien: ik elk nummer elke keer / wijziging opnieuw moet controleren.

Ik zou graag willen weten of er een manier is om de cijfers bij wijze van spreken hetzelfde te houden: vries ze voor eens en voor altijd in! 

Goedenavond

Ik weet niet precies hoe ik de cijfers op het hoofd kan bevriezen, maar met automatische bubbels worden de bubbels automatisch bijgewerkt volgens wijzigingen in de nomenclatuur. Als de assemblage verandert, wordt de nomenclatuur bijgewerkt en ook de bubbel. Je hoeft de tekst van de ballon dus niet met de hand in te vullen.

Tip: U kunt ook een tekstballon voor automatische spraak invoegen in een tekstvak (bijv. Rep. 01) door in het tekstvak Rep. te schrijven en op de bijbehorende ballon (01) te klikken. Ik gebruik het om de verschillende lichamen van een mechanisch gelast onderdeel te lokaliseren (MEP met op hetzelfde vel het onderdeel en een detail van elk lichaam)

Anders is het mogelijk dat de stuklijst de assemblagevolgorde volgt, in welk geval u alleen de nieuwe onderdelen aan het einde van de assemblageboom hoeft te plaatsen.

Bedankt

Je zegt dat je niet in gedachten hebt hoe je getallen kunt bevriezen, maar je denkt dat er een is?

Ik denk ook dat de nomenclatuur de volgorde van de stuklijst in de creatieboom aanneemt, alleen met meerdere subassemblages is het moeilijk te beheren.

En ja, het probleem van het met de hand vullen van bubbels en later problemen krijgen als de volgorde van de nomenclatuur verandert! Daarom probeer ik ze absoluut in te vriezen.

Bedankt voor de tip

Hallo

Het is niet mogelijk om ze in te vriezen, omdat het voordeel van Sw is dat het dynamisch is.

Maar een mogelijke oplossing, die ik toepas, is de volgende.

a) als uw assemblage zich op één niveau bevindt, voegt u het onderdeel aan het einde van uw assemblage toe; Er wordt dus een nieuwe ref aan de nomenclatuur toegevoegd, maar de andere nummers veranderen niet.

b) als het hoofdmerk sous_assemblages bevat: gebruik dezelfde techniek en ontwikkel de nomenclatuur in stappen: elk submerk behoudt zijn ref. en plaatst het onderdeel dat u toevoegt, aan het einde van de betreffende subassemblage.

"En ja, het probleem van het met de hand vullen van bubbels en later problemen krijgen als de volgorde van de nomenclatuur verandert! Daarom probeer ik ze absoluut in te vriezen."

Je hoeft de bubbels niet met de hand te vullen, maar plaatst automatische bubbels, zodat je zeker bent dat je altijd een up-to-date bubbel hebt die overeenkomt met de nomenclatuur.

Ja, ik heb nagedacht over het maken van bubbels en het verwijderen van de bevestigingslijn, maar als ik een vliegtuig ga maken (ik gebruik de methode voor het wijzigen van referenties) kan het overal naartoe bewegen.

Ik zal u op de hoogte houden van de door u voorgestelde technieken

Nogmaals bedankt;)

Als ik het goed begrijp, heb je een assemblage die bestaat uit verschillende subassemblages.

In de tekening bubbel je alle onderdelen, inclusief die van de subassemblages.

Voor mij is er geen wonder te verwachten, als je onderdelen toevoegt in een subassemblage, zal dit noodzakelijkerwijs de componenten verschuiven die zich later in de hoofdassemblage bevinden.

Oplossing 1: Zet de onderdelen niet in elkaar en voeg ze niet toe aan het einde van de montage

Oplossing 2: maak een stuklijst per subassemblage + een stuklijst voor de hoofdassemblage.

Hallo, er is een optie bij het bewerken van stuklijst. (zie bijgevoegd bestand)

sans_titre.png
1 like