Ik kom vandaag bij je terug, omdat ik een probleem heb met Catia.
Ik heb een assemblage met veel onderdelen en ik wil slechts één deel van deze assemblage bewaren om er vervolgens een berekening op te maken. De onderdelen moeten dus worden gesneden, verwijderd... Is er een functie waarmee u het eenvoudig kunt doen?
Ik heb het idee om het om te zetten in een stap om vervolgens mijn zone te creëren door mijn onderdelen te verwijderen en mijn stukken te snijden. Maar is dit de enige manier?
U hebt alle commando's onder assemblageontwerp om topologische bewerkingen uit te voeren (het toevoegen van verwijderingssnede).
Maar ik zou liever het commando associativiteit gebruiken (in oranje op de screenshot).
Deze opdracht maakt in een deel een kopieer en plak met link van alle onderdelen van de assemblage, vervolgens kunt u in dit deel de lichamen verwijderen waarin u niet geïnteresseerd bent en alle bewerkingen uitvoeren die u wilt.
In vergelijking met een Step of een AllCatpart zullen de wijzigingen op de assemblagecomponenten worden weerspiegeld in het associatieve deel.
Edit: natuurlijk onder Tools/Opties/Infrastructuur/Deel/Algemene Infrastructuur,de optie behouden de link moet actief zijn.
Ik zou graag wat meer willen weten over dit onderwerp dat mij zou kunnen interesseren.
Ik begreep de eerste vraag echter niet. Wat wordt bedoeld met "het houden van een verzamelplaats"? Deze uitdrukking zegt mij persoonlijk niets.
Trouwens, @franck.ceroux bedankt voor je advies. Zou het voor u mogelijk zijn om een kleine testcase te doen om beter te kunnen zien hoe de manipulatie die u voorstelt werkt?
Hallo Berekeningssoftware maakt voornamelijk gebruik van eindige elementen (mesh). Dus hoe meer polygonen er zijn, hoe langer de rekentijd. Zoals de naam al doet vermoeden, bestaat vereenvoudiging uit het verwijderen van geometrie die niet nuttig is voor de berekening die we willen. In een assemblage verwijderen we de onderdelen in de onderdelen, we verwijderen alles wat we kunnen. Als u dit op de originele bestanden doet, besteedt u uw tijd aan het activeren, uitschakelen van het is lang, beperkend en onderhevig aan veel update-PB's. Met het commando (Associativiteit) kunt u een onderdeel in de assemblage maken dat alle inhoud van de assemblage bevat in de vorm van deellichamen (met links). Op dit deel kunt u eenvoudig hele lichamen verwijderen en alle vereenvoudigingsbewerkingen uitvoeren die u wilt zonder de originelen aan te raken. Associativiteit maakt het onder andere mogelijk om het associatieve deel bij te werken als er wijzigingen worden aangebracht in de originelen.
Dank u voor uw verduidelijkingen. Ik wist er niets van. Deze tool kan inderdaad zeer interessant zijn voor dit soort toepassingen. Het kan ook interessant zijn om een onderdeel voor te bereiden op topologische optimalisatie.