Genereren van pdf's onder professionele pdm

Hallo, het genereren van PDF's onder PDM is de laatste tijd een beetje willekeurig geweest:

Ofwel de PDF wordt helemaal niet gegenereerd.

Ofwel vervangt de PDF de bestaande niet, dus het verlaat de oude versie van het plan, wat bijzonder problematisch is, zou er ergens in PDM een selectievakje zijn of een Windows-optie (10-64 bits) voor dit specifieke geval?

PDM versie 2019.

Bedankt

Hallo

Ik denk dat je je moet verdiepen in de rechten van de locatie van PDF's.

We gebruiken deze functie en de problemen die u tegenkomt, doen zich bij ons voor wanneer de gebruiker geen verwijder- en schrijfrechten op de map heeft of wanneer de pdf ergens anders wordt geopend (het voorbeeld in een Windows-verkenner wordt beschouwd als een open bestand :( )

2 likes

Hallo

Dank u voor uw antwoord,

We hebben de rechten om op onze server te schrijven, geen zorgen aan die kant en ja, het lijkt logisch als het bestand al open is in acrobat, het kan niet worden vervangen, maar in dit geval is dat niet het geval.

Ik denk dat ik net de reden voor het probleem heb gevonden, het zit in de invoegtoepassingen die ik laad, vooral de gereedschapskist, je moet het laden maar het startvakje uitvinken, op het eerste gezicht lijkt het daar vandaan te komen! Waarom het een mysterie blijft...

Ik zal op tijd zien of dat de enige reden is...

Hallo

Worden de PDF's gegenereerd door het werkstation van een gebruiker (degene die de taak activeert) of door een speciaal station?

Hallo

In theorie worden ze gegenereerd op het werkstation dat het verzoek maakt (taakhostconfiguratie ), maar het gebeurt, waarom weet ik niet, dat ze worden gegenereerd op een ander werkstation dat in gebruik is.

Hallo

Het is in de eigenschappen van de taak dat u de parameter moet instellen om de taak uit te voeren op het werkstation waar deze wordt gestart.

Met de configuratie van de host kunt u het werkstation alleen inschakelen om taken uit te voeren.

Voor het probleem met ToolBox, zou het niet een SW-bericht zijn dat het proces zou blokkeren? (zoals een bevestigingsbericht)

We hebben altijd problemen gehad met het automatisch genereren van pdf's (en we hebben er nog steeds een paar).

Om het risico op slechte pdf's te beperken, moet u uiteindelijk:

-Genereer de pdf in de EPDM-kluis. en doe het op een speciaal station (het voorkomt dat het pdf-bestand door iemand wordt geblokkeerd, maar het vereist dat je bovendien een EPDM + Solidworks-licentie hebt). (onderzoek: er moeten een of twee onderwerpen over het onderwerp in dit forum zijn)

-Als u pdf's wilt hebben die alleen de nieuwste versie van de bestanden gebruiken, stel EPDM en het speciale werkstation zo in dat er alleen bestanden in de nieuwste versie op staan

Het bouwscript is vrij onbegrijpelijk voor degenen die geen halfgoden zijn van VBA + EPDM. Maar door er twee of drie parameters in te veranderen, kun je bepaalde dingen forceren en pdf's krijgen die meer in lijn zijn met wat je wilt.

Hallo

Wat ik heb ingevoerd, wat heel goed werkt:

Bij het genereren van PDF's in een buffermap op de server had ik problemen met opslaan, maar ik heb de "stille" functie verwijderd en sindsdien werkt het niet al te slecht.

Vervolgens, en dit gaat mijn vaardigheden te boven, heeft onze IT een fabriek opgezet die elke X minuten in deze map controleert of er een plan is om te vervangen in de basis van plannen.

Groothandel: 
- Workflow die een taak automatisch start
- Taak die de pdf met de kenmerken van het document opslaat in de naam van de pdf in de tijdelijke map : "NUMMER PRODUIT_REVISION_DATE REVISION_MASSE.pdf
- Als het item niet in het ERP => PDF overgebracht naar de submap FOUT
- Als het artikel aanwezig is in ERP en de PDF alleen-lezen is, blijft de PDF in de buffermap staan totdat de te vervangen pdf weer beschikbaar is om te schrijven
- Als het artikel aanwezig is in ERP => PDF is overgebracht naar de PDF-database, dan worden revisie, revisiedatum en massa bijgewerkt in het proces in ERP

Hetzelfde, ik heb taken gemaakt met automatische verzending van PDF's naar de metodes-service via Outlook voor het bewerken van de index.

De mogelijkheden zijn vrij onbeperkt met PDM-taken in VBA, persoonlijk heb ik VBA nooit geleerd en ik heb moeite om mijn antwoorden te vinden, maar het is gedaan.
De nummer 1 aflevering van de PDM-taakhack => de verandering van PDM-versie, gaande van 2017 naar 2018 blies me op!! Toen IT me vertelde dat we binnenkort door zouden gaan naar 2020, lachte ik geel haha!!

Ik heb ook andere hacks waarbij de taak verbinding maakt met de PDM om de naam van de actieve configuratie te extraheren, om de PNG's van bestanden met verschillende configuraties te genereren terwijl ik de configuraties verwijder waarvoor ik geen PNG's wil genereren (ik hoef er alleen maar een $ achter te zetten en het genereert geen PNG)
Ik weet niet of ik duidelijk ben in alles wat ik zeg, maar het werkt heel goed. Het IT-gedeelte dat de variabelen bijwerkt is in uw geval niet nodig, alleen lost het het probleem van alleen-lezen op.

Er is iets dat u ook op serverniveau kunt doen, normaal gesproken zou u de machtigingen door gebruikers moeten kunnen definiëren, het moet gezegd worden dat gewone gebruikers geen schrijftoegang hebben tot uw planbestand, waardoor PDF-openingen in alleen-lezen worden geforceerd. Om gezien te worden ...

Voorbeeld van de eenvoudige routine voor het genereren van PDF's

tache_sw.txt