Genereren van een 3D pdf en goede kleurattributie

Hallo

Wanneer ik een Solidworks-assemblage in pdf3D opsla, gebeurt het heel vaak dat de onderdeelkleuren die aan mijn assemblageonderdelen zijn toegewezen, verspringen. 

Dus ik zit met een onvolledige Pdf3D in termen van kleurtoeschrijving. 

Loop je tegen dezelfde moeilijkheden aan? Heeft u een oplossing voor dit probleem? 

Hallo @natacha.colin 

Waarom gebruikt u Edrawing niet in HTML-versie, zodat u of uw partners de ASM hebben met de juiste kleuren en bovendien met een veel betere definitie dan Adobe's 3D-PDF

Met de HTML-versie hoeft uw partner geen software te downloaden.

Het bestand leest als een webpagina.

Hier is de gebruikershandleiding gemaakt door onze briljante collega @d.roger (die ik trouwens groet en bedank)

Vriendelijke groeten

edrawing_en_html_pour_transmettre_a_qq_des_fichiers_3d.jpg
3 likes

Welkom @Zozo_mp 

Bedankt voor je suggestie, en ik had er al over nagedacht, maar mijn klant werkt alleen op basis van pdf3D. Ze hebben een soort follow-up met dit zeer specifieke proces van pdf3D en ze weigeren een andere manier om de bestanden te lezen. 

Bedankt

Goedenavond Natacha

Verdomd!

Tong naar de kat! Sorry

Een van onze collega's zal je het juiste antwoord geven: ik ben ervan overtuigd ;-)

Vriendelijke groeten

Hallo

Om de hellingen vrij te maken:
- Op welk niveau worden de kleuren toegekend (ASM of PRT of beide)?
- welke versie van SW?
- Hoe wordt de PDF gegenereerd (bestand/opslaan als)?
- Welke PDF-lezer (Acrobat Reader of andere)? Geïntegreerd met een andere tool (pdm?) of met directe toegang (dubbelklikken)?
- Verliest hetzelfde stuk dat meerdere keren aanwezig is systematisch zijn uiterlijk of slechts enkele keren?

2 likes