Massageneratie van dxf in automaat

Hallo

Ik wil graag dxf in bulk kunnen genereren door mijn gewenste 3D (onderdeel) in EPDM te selecteren

en ik zou ze graag willen opslaan in een specifieke map "G:\DAO\Iges-fao",

onder de naam die op de gegevenskaart staat, evenals de index die ook op de gegevenskaart staat

Zie bijgevoegd bestand (hier de movex code die ik wil herstellen + de revisie)

Bedankt voor je hulp

Sebastian

doc1.docx

Hallo

Ga door de badconverter, het is verschrikkelijk, er zijn een veelheid aan behandelingen die kunnen worden gedaan.

@+.

AR.

2020-12-17_141920.jpg
4 likes

dank je wel dat ik daar naar zal kijken

Sebastian

1 like

Ik bevestig dat batchconverter heel goed werkt, maar sinds Pdm is er ook deze tool:

DocPublicatie

Converteer uw SOLIDWORKS-, Office-, DXF- en DWG-documenten automatisch naar verschillende formaten tijdens validatie

Zie deze link:

https://www.lynkoa.com/mypdmtools

Ik heb geen PDM, ik weet het niet en ik zal je deze weg laten verkennen.

En er kan ook een native oplossing zijn om het direct in PDM te doen

4 likes

Hallo

Ik zou Doc-publicatie gebruiken, aangezien je Solidworks PDM hebt

U kunt deze software aansluiten op uw PDM-workflow

U kunt uw uitvoermap instellen via de PDM-metadata  van uw bestand in kwestie.

Het pad naar de opslagmap kan bijvoorbeeld het volgende zijn:  bestandspad\Code verplaatsen

Bestandsnaam:  Index-Nummer

Wees voorzichtig, de DXF's nemen de schaal van uw weergaven aan.

Cdlt

3 likes

Hallo

Het is heel eenvoudig om een dxf- of dwg-generatietaak aan te maken met EPDM (net als bij pdf's).

Afhankelijk van het gebruik kan deze taak indien nodig automatisch worden geactiveerd volgens de workflow (bijvoorbeeld: automatisch genereren van de stp wanneer het 3D-bestand wordt gevalideerd).

NB: als automatisering de gekozen oplossing is, zal het uw kluis snel doen opzwellen (het is vrij zwaar de stapbestanden)

NB 2: we hebben geprobeerd om de generatie van 850 pdf's in één keer te lanceren via de EPDM-taak, we zullen het niet nog een keer doen. Statistisch gezien is er een kans op fouten in ten minste één bestand -> de taak opnieuw wordt opgestart (standaard zijn het bij ons drie pogingen voordat de taak wordt geannuleerd) -> 850 *3 extra pdf's in de EPDM-database (met veel pdf's met referentieproblemen). Ik denk dat je voor de zekerheid moet voorkomen dat je meer dan tien bestanden per batch overschrijdt.

Bedankt voor je verschillende antwoorden, ik zal dit bestuderen, wetende dat als ik het heb over massaverwerking, ik het heb over ongeveer 50 DXF die moet worden gecreëerd 

EPDM-taken kunnen ook bestanden genereren buiten de EPDM-database (als u hun geschiedenis/revisie niet hoeft te beheren...). Het is ook mogelijk om de revisie-index en/of het versienummer (en vele andere waarden) toe te voegen aan de naam van het gegenereerde bestand.

1 like

Bedankt

Een EPDM-taak maken

Hallo

Om een SLDDRW te converteren geen pb  omdat het 2D is
Aan de andere kant heb je het over SLDPRT of SLDASM, daar is het ingewikkelder omdat je een kant nodig hebt om te exporteren

Twee opties,
Optie 1: je maakt een weergave in je 3D die altijd dezelfde soort naam krijgt als "DXF" en vervolgens maak je een PDM-taak die niet het gezicht maar de projectie van deze weergave exporteert.

Optie 2: Exporteren doe je met de hand.

Ik ken geen enkele automatisering die in staat is om voor u de richting van de te exporteren projectie te bepalen, u zult van tevoren iets moeten doen om de 3D-bestanden voor te bereiden

Persoonlijk doe ik mijn DXF altijd met de hand, ik heb een kleine macro gemaakt, ik hoef alleen maar het onderdeel te openen, op het gezicht te klikken dat ik wil exporteren, en de macro wordt op de juiste plaats met de juiste namen opgeslagen. Kon geen betrouwbaardere oplossing vinden.

1 like

Hallo

bedankt voor je feedback Michael Delacote

blijkbaar is wat ik wil doen vrij complex zonder de hierboven genoemde tools die ik niet heb

Ik zou je willen vragen of je je macro met me wilt delen, het zal me al wat tijd besparen

Groetjes 

Hallo

Controleer als bijlage, er moet een beetje worden bewerkt om het aan uw gebruik aan te kunnen passen, maar het geeft u een goede basis.

De macro bevat submappen met de validatiedatum en een controle als het bestand bestaat

conversion_dxf.swp

Gebruikte PDM-variabelen en links om te wijzigen

"Review" voor revisie

"Déssiné_le" voor de tekendatum

"Product" voor ERP-nummer

De hoofdmap van mijn record is: "\\srv-nas\DATA\MOCN\" Te vervangen door die van jou.

heel erg bedankt, ik zal proberen het mijn eigen te maken door de hierboven genoemde parameters te wijzigen