Het is heel eenvoudig om een dxf- of dwg-generatietaak aan te maken met EPDM (net als bij pdf's).
Afhankelijk van het gebruik kan deze taak indien nodig automatisch worden geactiveerd volgens de workflow (bijvoorbeeld: automatisch genereren van de stp wanneer het 3D-bestand wordt gevalideerd).
NB: als automatisering de gekozen oplossing is, zal het uw kluis snel doen opzwellen (het is vrij zwaar de stapbestanden)
NB 2: we hebben geprobeerd om de generatie van 850 pdf's in één keer te lanceren via de EPDM-taak, we zullen het niet nog een keer doen. Statistisch gezien is er een kans op fouten in ten minste één bestand -> de taak opnieuw wordt opgestart (standaard zijn het bij ons drie pogingen voordat de taak wordt geannuleerd) -> 850 *3 extra pdf's in de EPDM-database (met veel pdf's met referentieproblemen). Ik denk dat je voor de zekerheid moet voorkomen dat je meer dan tien bestanden per batch overschrijdt.
Bedankt voor je verschillende antwoorden, ik zal dit bestuderen, wetende dat als ik het heb over massaverwerking, ik het heb over ongeveer 50 DXF die moet worden gecreëerd
EPDM-taken kunnen ook bestanden genereren buiten de EPDM-database (als u hun geschiedenis/revisie niet hoeft te beheren...). Het is ook mogelijk om de revisie-index en/of het versienummer (en vele andere waarden) toe te voegen aan de naam van het gegenereerde bestand.
Om een SLDDRW te converteren geen pb omdat het 2D is Aan de andere kant heb je het over SLDPRT of SLDASM, daar is het ingewikkelder omdat je een kant nodig hebt om te exporteren
Twee opties, Optie 1: je maakt een weergave in je 3D die altijd dezelfde soort naam krijgt als "DXF" en vervolgens maak je een PDM-taak die niet het gezicht maar de projectie van deze weergave exporteert.
Optie 2: Exporteren doe je met de hand.
Ik ken geen enkele automatisering die in staat is om voor u de richting van de te exporteren projectie te bepalen, u zult van tevoren iets moeten doen om de 3D-bestanden voor te bereiden
Persoonlijk doe ik mijn DXF altijd met de hand, ik heb een kleine macro gemaakt, ik hoef alleen maar het onderdeel te openen, op het gezicht te klikken dat ik wil exporteren, en de macro wordt op de juiste plaats met de juiste namen opgeslagen. Kon geen betrouwbaardere oplossing vinden.