3D PDF-generatie van SolidWorks

Hallo allemaal,

We hebben Solidworks-werkstations en we moeten 3D-tekeningen visualiseren op Ubuntu-werkstations. Dus vergeet E-Drawing. Na lange en gevarieerde tests kwamen we uit op een 3D PDF-oplossing (niet de beste maar wel goed) om deze onderdelen te kunnen raadplegen.

Mijn vragen:

1) wie zou een tutorial hebben over Solidworks om 3D-PDF's met bezuinigingen te genereren,... en meetbare 3D-onderdelen.

2) heeft iemand enige ervaring met acrobat reader onder Ubuntu (om de mogelijkheid om 3D onderdelen te meten mogelijk te maken).

Bedankt...

Hallo

Op dit moment is het niet mogelijk om doorsnedeaanzichten van onderdelen in 3D pdf te maken

U kunt gewoon een 3D-weergave maken zonder texturen en zonder weergavestatus (bekleed, gesneden, enz...)

2 likes

Hallo

Voor de 3D pdf heeft het de voorkeur om aparte opnames te maken, bijvoorbeeld een van het volledige deel, dan een tweede om te knippen etc... Als de persoon die kijkt een goed niveau van informatica heeft, is het basisbestand  voldoende, omdat er veel gemanipuleerd wordt met de submenu's en sub-submenu's om een resultaat te verkrijgen.

Ik weet niet of acrobaat de beste is onder ubuntu.

Ik heb Foxit geprobeerd, maar het is waar dat de advertentie-inhoud saai is.

In dit artikel zijn er verschillende alternatieven:

http://www.clubic.com/telecharger-fiche13808-foxit-reader.html

1 like

Ja, zoals Bart zegt, de pdf is alleen voor weergave zonder maat.

2 likes

Hallo

Ter zijde, ik had enige tijd geleden een vraag gesteld om CAD-software op Linux te vergelijken.

Zelfs als het nog niet optimaal is, is er nog steeds Free CAD waarmee je de STEP kunt openen.

Het zou daarom nodig zijn om een conversie te ondergaan naar STEP in plaats van naar 3D PDF, helemaal niet aangepast aan CAD op dit moment, maar meer aan visualisatie.

Er kunnen ook online oplossingen zijn, zoals Autocad 360, maar dan in 3D, om naar te zoeken.

De link naar de "linux" vraag trouwens:

http://www.lynkoa.com/forum/3d/la-conception-sous-linux

1 like

Hallo

3D PDF is erg inflexibel...

Waarom geen CAD-software gebruiken op Ubuntu?

Hier is een lijst (FreeCAD lijkt het meest geavanceerd te zijn):

http://www.techdrivein.com/2011/08/8-best-cad-apps-for-linux.html

Converteer eenvoudig SolidWorks-bestanden naar STEP of IGES.

2 likes

Hallo

En pkoi niet DraftSight op Ubuntu.

Van SW an acis en dasn DraftSight "importsat".

@+

1 like

@Coyote: Omdat Draftsight op Ubuntu gewoon een ramp is... Installatie allesbehalve eenvoudig (het is me niet gelukt), bugs in een puinhoop omdat het nog steeds een bètaversie is, kortom, het is onbruikbaar.

Alleen de Windows-versie is lieveling, zelfs op Mac is het een gedoe...

2 likes

Zou het niet het makkelijkste zijn om eDrawing te testen onder WINE?

Het is lang geleden dat ik aan een linux-distributie heb gesleuteld, maar met WINE kun je over het algemeen veel Windows-applicaties draaien (aan de andere kant geen redding voor OLE-links)

- Drafsight onder Ubuntu, ik bevestig dat het een ramp is, om bij te werken en ook om te gebruiken. Het mist opties en het is een iets gedowngradede versie van de Windows-versie. Maar het is in deze omgeving dat ik het vaak gebruik.

- E-tekenen met wijn, het is goed om de pc direct te laten crashen en ik had de machine lange tijd vervuild door dit valse goede idee.

- Solidworks genereert prachtige 3D-pdf's. Dit is het basispunt van mijn reflectie. Adobe's Reader is de enige die ik heb gevonden die weet hoe je een 3D-onderdeel goed moet beheren (onder Ubuntu), vandaar de gestelde vraag.

- Ik kon de meetfunctie niet vinden in mijn versie van de lezer. Is het omdat Solidworks geen informatie in het model heeft opgenomen die het mogelijk maakt of gewoon een optie om te activeren?

- Ik zie dat Windowsianen een beetje moeite hebben met de vrije omgeving van Ubuntu. Het is waar, Ubuntu is vrijheid, tenzij je er echt mee wilt werken.

- Wat Freecad betreft, het is een software om te tekenen, het doel hier is visualisatie met een eenvoudig hulpmiddel zoals E-Drawing, maar voor een niet-Windows-omgeving.

- We hebben Windows voor Solidworks omdat het niet op Ubuntu draait. Maar ik zou graag de ontwerpen van het ontwerpbureau willen kunnen presenteren met een beetje meer flexibiliteit en "plezier" dan door jpg screenshots en pdf's van 2D-plannen.

Ten slotte heb ik geen keuze voor Ubuntu, ik moet ermee omgaan, bedankt dat je geen zout in de wond wrijft door met me te praten over "Window", SNIF....

Nogmaals bedankt voor de ideeën, en er zal een oplossing worden gevonden!

In feite heb ik onder Ubuntu de nieuwste versie beschikbaar, d.w.z. versie 9. In deze versie, onder deze omgeving, bestaat de functie, althans in het online document. Ik denk dat het Windows en Linux versienummer niet overeenkomen omdat een Windows versie 9 en dezelfde Ubuntu versie 9 niet van dezelfde generatie zijn. Waarvoor? Ik weet het niet, maar dat is een deel van de mysteries...

In feite is Acrobat Reader onder Ubuntu als Drafsight onder Ubuntu, het is als onder Windows, maar het is niet hetzelfde. De Ubuntu-versies van deze 2 programma's zijn de Windows-versies zonder de interessante onderdelen in de software, maar zijn wel aanwezig in de docs.

Dezelfde speler speelt nog steeds!

Bedankt allemaal voor de reacties...