Maar hier is een ander deel van mijn probleem : ik was in staat om waarden te geven aan mijn parameters in de sectie "Vergelijkingen" van de manager via een familie van onderdelen dankzij de regel $VALEUR@parameter_name@Equations. Nu zou ik graag willen weten of het mogelijk was om de waarde direct te wijzigen in de rubriek "Globale variabelen" met behulp van hetzelfde type syntaxis?
Naïef probeerde ik $VALEUR@parameter_name@Global Variables, het werkt niet.
Cyril.f : Ja, dat is wat ik deed, maar zoals uitgelegd in mijn bericht, verandert het alleen in de sectie "Vergelijkingen" in mijn geval, terwijl ik een probleem heb met de sectie "Globale variabelen".
MaD, ik heb deze oplossing al aangeboden gekregen, maar ik geef er niet de voorkeur aan om een andere tool te gebruiken (zelfs als het deel uitmaakt van SW) vanwege mijn specificaties.
Mea culpa las ik diagonaal. Dus als ik de andere post herlees, vraag ik me af of het probleem niet voortkomt uit de familie van onderdelen als zodanig.
Is er echt het pictogram "specifiek voor deze configuratie" in de vergelijkingsbeheerder dat aan het einde van het invoervak verschijnt?
Heb je geen configuratiegroeperingen die dus worden aangestuurd door de ouder (afgeleide conf).
Naar mijn mening wordt de afbeelding tussen deelfamilie en vergelijkingen slechts in één richting gedaan, dus ik wil een waarde van het type $VALEUR schrijven.... In de vergelijkingen is vorm niet mogelijk.
Ik volg het bericht al sinds het begin, en er is zeker een reden, maar waarom zou je het deelvenster met aangepaste eigenschappen van het onderdeel niet gebruiken om de variabelen te wijzigen?
Een goede opmerking van Cyril.f, heb je in je vergelijkingen de verwijzing van de configuratie achter de naam van de eigenschap of de dimensie (naam eigenschap/dimensie@configue) verwijderd? Door dit te doen zijn je vergelijkingen van toepassing op alle configuraties.
Mijn excuses voor de reactietijd, maar ik heb gisteren de hele dag gezocht naar compromissen en oplossingen die niet te ver van mijn specificaties afweken. Dus uiteindelijk verdeelde ik mijn familie van delen eerst in drieën en toen besloot ik alleen door de familie van delen te gaan.
Ten slotte eindig ik met variabelen die zijn gedefinieerd in de manager waarvan de waarden van sommige van hen worden bepaald door het gezin en de vergelijkingen door de manager. Dit geeft mij de meest acceptabele oplossing voor mijn project, d.w.z. dat ik de "meest variabele dimensies" van de familie beheer en de rest van de variabelen via de manager. En dit laat de gebruiker de mogelijkheid om de variabelen nog steeds te controleren dankzij de manager als hij een totaal ontwerp opnieuw wil doen.
Binnenkort ga ik een applicatie maken om de koppeling makkelijker/sneller te maken met de variabelen.
Bedankt allemaal voor jullie hulp, want met onze groepsreflecties kon ik vooruit !
Dus ik sluit dit bericht af door "Ik heb mijn probleem zelf opgelost" te plaatsen, zodat lezers een samenvatting hebben, maar het is dankzij jou!
PS: a.leblanc de oplossing van de P.P. komt niet echt overeen met wat er van mij wordt gevraagd en ik weet ook niet hoe ik ze moet gebruiken, maar je hebt gelijk, tijdens mijn project kom ik er voor de rest wel achter.