bguerel
10 december 2013 om 10:40
1
Hallo
Ik heb een plattegrond met aanzichten die de schaal van het blad volgen, en andere aanzichten van details (dus op een andere schaal)...
Ik zou dat leuk vinden als ik alle weergaven in dwg exporteer, alle weergaven op schaal naar hetzelfde om geen problemen te hebben bij het nemen van afmetingen onder autocad (zelfs als het me een rommelige tekening geeft).
Is er een oplossing?
(Ik heb al 1:1 Output Scale ingeschakeld, maar dit is niet bevredigend voor x schalen in een tekening)
Bedankt!
fthomas
10 december 2013 om 10:45
2
Voor zover ik weet is er geen oplossing direct in solidworks,
Misschien moet u een macro ontwikkelen die tijdelijk alle weergaven naar het werkblad schaalt, exporteert naar DXF en vervolgens correct herschaalt.
2 likes
system
10 december 2013 om 10:50
3
Inderdaad, zoals fthhomas zegt, niets automatisch op dit niveau.
Het kan worden geautomatiseerd als u het integratiehulpprogramma heeft
http://www.lynkoa.com/store/fr/tools-et-macros/utilitaires/utilitaire-integration.html
Yves
2 likes
bguerel
10 december 2013 om 11:24
4
@ Yves Boutherand:
We hebben integratie... Maar ik zie niet in hoe ik het in dit specifieke geval moet gebruiken!
Dank u voor het antwoord.
system
10 december 2013 om 13:49
5
Dus als je het integratiehulpprogramma hebt, ga ik een kleine macro voor je maken.
Dit laatste zal het mogelijk maken om alle weergaven op dezelfde schaal te plaatsen. Wees echter voorzichtig, de weergaven kunnen elkaar overlappen.
Dan hoef je alleen nog maar een regel te maken in Integratie. Wanneer u een dwg-export start, wordt de macro automatisch gestart met integratie.
Ik plaats de macro hier in de middag.
1 like
bguerel
10 december 2013 om 14:00
6
@ Yves Boutherand,
Geweldig, dank je! Ik test deze macro zo snel mogelijk.
system
10 december 2013 om 15:11
7
Dus hier is een macro waarmee je alle weergaven van een SolidWorks-tekening naar schaal 1 kunt schakelen .
Kijk maar, de opmerkingen in de macro zullen helpen.
Nou, het is snel gedaan, iedereen is vrij om deze macro naar eigen inzicht te verbeteren.
Yves
echelle_1.zip
3 likes
bguerel
10 december 2013 om 16:10
8
@Yves Boutherand
Bedankt voor de macro, ik heb kort getest onder integratie ...
Kies indien nodig een verkleinde schaal zodat de aanzichten elkaar niet overlappen en voer vervolgens uit naar dwg naar schaal1
Nogmaals bedankt voor het reactievermogen!