Hallo
Ik vraag iedereen die mij zou kunnen helpen door hun ervaring en hun werkinstrumenten te delen.
Ziezo, ik ben een tool aan het ontwikkelen om mijn tooling of productactiviteiten te monitoren.
Ik merkte meteen dat er tijd werd verspild in het beheer omdat er geen geschikte tool is.
E-mails zijn er in overvloed en dat geldt ook voor de chats. Ze zijn niet geschikt.
Ik begon behoeften op te sommen met een Google-spreadsheetbestand.
Er is behoefte aan monitoring van de planning
Een to-do lijst
een aanvraagformulier
Een dashboard om alles te centraliseren wat zou worden verzameld, een historische opvolging van oproepen, berichten, e-mails, chat.
Monitoring van ontwerpactiviteiten van het bestek tot de voltooiing.
Een kwalitatieve opvolging van de ontworpen onderdelen. Kloof tussen fysiek deel en plan. En definieer corrigerende maatregelen.
Het doel is om alles te centraliseren, maar het mag geen gascentrale zijn
Vandaag de dag maakt het niet uit als je niet aan al mijn specificaties voldoet. Het idee is om een tool te maken die in de loop van de tijd evolueert.
Het moeilijkste deel is de vaardigheid in googlesheet.
Ik zou graag een koppeling willen kunnen maken tussen googlesheet en Gmail- een archivering die zichtbaar is in een googlesheet.
Hallo
Smartsheet is een online softwareoplossing die aan uw behoeften kan voldoen: Modern platform voor project- en werkbeheer | Slimme plaat
Slts.
1 like
Hallo
Momenteel gebruiken we MONDAY, waarmee we een aantal van de problemen zullen aanpakken. In dezelfde stijl van het kan ook WRIKE hebben.
Voordat ik aan deze oplossingen begon, had ik veel andere getest, open source of niet, gratis of niet.... Maar uiteindelijk leken de betaalde oplossingen mij meer aangepast aan mijn behoeften.
De limiet die ik kan zien, is als je GANT-diagrammen een beetje complex wilt maken. Het beheer tussen taak en subtaak wordt niet erg goed of helemaal niet beheerd. Ook als u meerdere grote projecten wilt beheren met shared resource management....
Voor de rest doe ik de taken die je opsomt met MONDAY. Ik heb tabellen waarin ik binnenkomende klantverzoeken opsom, en waarin ik de taken opsom die gedaan moeten worden. Vervolgens kunt u ze toewijzen aan medewerkers, documenten koppelen (CDC, takenlijst.....) Afhankelijk van hoe u uw borden ontwerpt, kunt u schema's, voortgang van taken, visualisatie van vertragingen, herinnering een paar dagen voor de deadline extraheren... enz...
Als u dan wilt overstappen op sterkere oplossingen met een koppeling tussen CAD, ERP ... enz.. je zult je tot andere tools zoals AUDROS moeten wenden als je in de VISIATV-omgeving blijft. Er zijn anderen en ook online, zie het 3DExperience-platform van Dassault. Maar nu verander je categorie en prijs!!
Enkele links:
https://monday.com/lang/fr/
https://www.wrike.com/fr/
Tot zover het weinige dat ik weet,
Fijne dag
Cdt
2 likes
Hallo, persoonlijk heb ik voor goed zakelijk advies en hulp bij het monitoren van mijn activiteit gekozen voor ""Off-topic en SPAM""" en na enkele maanden ben ik best opgetogen!
In de hoop dat ik heb geholpen!