Ik heb een programma geschreven met functies om bestanden of mappen te hernoemen, te verplaatsen, te zoeken zonder de links te verliezen.
Dit is een uitvoerbaar bestand.
Maak op je harde schijf, bijvoorbeeld in de map "Mijn documenten", een map aan waarin je het Bibotac.exe bestand plaatst.
Start vervolgens het uitvoerbare bestand door erop te dubbelklikken.
Wanneer het bericht "Index niet beschikbaar! Je zou herbouwen" klik op OK.
Selecteer nu de map die u wilt indexeren.
Het programma maakt een index van alle Solidworks-bestanden die aanwezig zijn in deze map en de submappen met alle links tussen deze bestanden (we hebben een hoofdmap verdeeld in submappen die de verschillende gevallen vertegenwoordigen met in totaal 140000 Solidworks-bestanden en het duurt ongeveer 20 minuten om het hele ding de eerste keer te indexeren en minder dan vijf minuten tijdens later gebruik waar alleen een update naar dag is vereist.)
Ik denk dat de tutorials sectie is meer geschikt voor deze stijl van hulpprogramma:) Helaas zal het verloren gaan in het midden van duizenden tutorials die slechts links naar youtube zijn, terwijl we allemaal in staat zijn om een YouTube-zoekopdracht uit te voeren!
@gt22: Bedankt voor het achterlaten van een berichtje voordat je vertrekt.
@remrem: Ik ben niet op zoek naar een tester. Het programma is al getest, het is vooral bedoeld voor degenen die denken dat Soliworks explorer een beetje traag is om use cases te vinden en bestanden of mappen te hernoemen.
Weet in de suggesties welke configuratie door wie wordt gebruikt. Het zou de verwerkingstijd een beetje moeten verlengen, maar ik ben bereid het te accepteren.
Een beetje nutteloos a priori voor ons die zijn overgestapt op EPDM, maar echt diensten kunnen leveren aan degenen die dat niet hebben gedaan (use cases kunnen altijd nuttig zijn).
Terwijl je aan het delen bent, plaats je indien mogelijk de bronnen (dit zal andere beginnende knutselaars in staat stellen om je gereedschap te vorken of te onderhouden)
Ik heb een aantal verbeteringen aangebracht in mijn programma.
Mogelijkheid om de naam te wijzigen van een spreadsheet met twee kolommen (oude naam en nieuwe naam)
Een "Tracking" -functie waarmee u Solidworks-bestanden en -mappen rechtstreeks kunt beheren met Windows Verkenner ("Drag/Drop"; "Cut/Paste"; "hernoemen" van Solidworks-bestanden of -mappen) zonder links te verliezen.
Een nieuwe update compatibel met SW2018 en SW Document manager 2018 + enkele verbeteringen.
Massaal printen van alle tekeningen in een map en de submappen ervan of alle tekeningen van onderdelen die in een assemblage worden gebruikt met meerdere gedenkwaardige printprofielen.
Bulkexport van alle tekeningen in een map en de submappen ervan of alle tekeningen van onderdelen die in een assemblage worden gebruikt.