Beheer van gebouwen

Hallo

Even een klein vraagje van organisatie op het niveau van de bouwboom.

Mij is altijd geleerd dat we voor een goed ontwerp moeten uitgaan van een blok materiaal en alleen materiaal moeten verwijderen. Helaas vind ik het moeilijk om dit proces te volgen, omdat we tijdens onze voorbereidende projecten gaandeweg veel aanpassingen hebben (het onderdeel kan gemakkelijk een dozijn keer worden gewijzigd).

Hoe doe je dat?

Hallo

Als ik een prototype maak, beschouw ik mijn rol als plasticine. Ik  doe van alles en nog wat tot ik het gewenste resultaat krijg. Vervolgens breek ik dit stuk op in een eenvoudige geometrische vorm, ik begin  het stuk opnieuw met respect voor  deze snit. Op deze manier kan mijn studiegedeelte 1000 functies hebben, maar het opnieuw ontworpen deel slechts een paar functies omdat ik begin van punt A om naar punt Z te gaan zonder door b,c,d te gaan.........

Moge de kracht met je zijn.

5 likes

Hallo

We herontwerpen het onderdeel vaak en zonder aarzelen voordat het in productie gaat.

Ik denk dat we geen scrupules moeten hebben omdat de ontwerpstukken een beetje rommelig moeten blijven om plaats te maken voor verschillende tests, ideeën, om ons in staat te stellen gemakkelijk terug te gaan....

Anders zou het een beetje zijn alsof je een boek probeert te schrijven zonder concepten of verwijderingen...

3 likes

Er zijn verschillende filosofieën voor het bouwen van een kamer.

Op een directe manier, door het respecteren van de ontwerpintentie (bijv. symmetrie) of de "methode" manier zijn 2 voorbeelden.

De "Methode"-manier bestaat uit het maken van het onderdeel volgens het fasecontract, alsof we het fase voor fase maken, het benoemen van de functies in relatie tot elke fase en het creëren van een nieuwe configuratie voor elke fase.

2 likes

Uw antwoorden stellen mij gerust.

Op sommige stukken, waar ik zeker ben van hun definitieve vorm, ben ik begonnen alles terug te nemen om een schone boom te hebben.

Alain.ERP: Ik ben een beetje op beide methoden, aan de ene kant probeer ik de verschillende stadia van de productie te respecteren (waardoor ik kan controleren of mijn onderdeel haalbaar is) en aan de andere kant, wanneer er symmetrieën of herhalingen zijn, zal ik de toegewezen functies gebruiken zodat ik het onderdeel niet opnieuw hoef te tekenen.

1 like

Het hangt een beetje af van de context: seriedeel of enkel deel.

Wij werken uitsluitend aan enkelstuks (speciale machine). Ik raad de methode aan om materialen te verwijderen, het vermijdt onderdelen die niet kunnen worden vervaardigd.
Soms moet er een deel terug, in dat geval proberen we gaandeweg op te ruimen.

Bij de montage is het een beetje hetzelfde: in de voorlopige ontwerpfase leggen we gaandeweg beperkingen op, maar we nemen ze vooral op om het model betrouwbaarder te maken in termen van configuraties en om de gatafstand te controleren (wat alleen in de detailfase wordt gedaan).

3 likes

Stefbeno. Ik werk veel aan studies en het is niet altijd gemakkelijk om direct met materiaalverwijdering te werken en toch probeer ik zoveel mogelijk... Maar voor sommige aanpassingen zou ik mijn hele boom opnieuw moeten doen als het niet eens zeker is dat deze uiteindelijk zal worden gevalideerd (veel aanpassingen, ik moest bijvoorbeeld 5 keer een afstandhouder wijzigen...).

Daarna stel ik me voor om een deel van de onderdelen terug te nemen om een schone boom te maken als ik op een dag iets aan het onderdeel moet wijzigen. Ook veel met step werken (omdat de vorige ontwerper aan topsolid werkte) is het niet gemakkelijk om een schone boom te maken als er aanpassingen zijn en aan de andere kant willen we geen plezier hebben in het opnieuw ontwerpen van het onderdeel, dus we doen wat we kunnen.

In ieder geval bedankt voor al je antwoorden, die me enorm hebben gerustgesteld. Ik valideer het antwoord van Obi Wan, aangezien hij de eerste persoon is die me heeft geantwoord en die me goed heeft begeleid bij het hervatten om mijn boom zo schoon mogelijk te hebben.