Materiaalbeheer in een componentenfamilie

Hallo

Ik heb via een Excel-bestand een familie van onderdelen gemaakt door aangepaste eigenschappen te koppelen. Het werkt tot de volgende limiet:

- een van mijn aangepaste eigenschappen komt overeen met de aard van het materiaal ($PROPRIETE@MATERIAU) dat ik heb ingevoerd voor alle configuraties in mijn bestand (bijvoorbeeld: AISI 304).

Wanneer ik de eigenschappen van een configuratie (Bestand, Eigenschappen) bekijk, zie ik in het tabblad "Configuratie Specifiek" de naam van de eigenschap "MATERIAAL" en de bijbehorende waarde "AISI 304".

Ik had graag gezien dat deze informatie uit mijn Excel-bestand het veld "materiaal" van de Feature Manager kon wijzigen, maar dat doet het niet!

Wanneer ik met de rechtermuisknop op dit veld "materiaal" klik om het materiaal te configureren, open ik een tabel "Configuraties wijzigen" die mij het volgende biedt:

- een kolom "Materiaal", voorzien van een drop-down lijst in elk configuratieveld

- mijn column eerder gemaakt in Excel "MATERIAAL"

Deze kolom "Materiaal", uitgerust met een vervolgkeuzelijst, vereist dat u elke cel controleert om het gekozen materiaal te informeren. Mijn bestand bevat 300 configuraties (dus 300 regels om in te vullen), het blijft een zware update-operatie om uit te voeren terwijl mijn Excel-bestand vergelijkbare informatie produceert.

Vragen:

Is er een manier om de MATERIAL-informatie van de onderdeelfamilie op te halen om het materiaal van elke onderdeelconfiguratie bij te werken?

Ik begrijp niet hoe ik moet omgaan met de koppelingen tussen de configuratiewijzigingstabellen en de Excel-bestanden van aangepaste eigenschappen.

Kunt u mij inlichten?

Bij voorbaat dank,

extrait_mofif_config_sw.jpg
1 like

Het beste denk ik dat is om jou te creëren

_1 deelfamilie per materiaal

in een persoonlijke bibliotheekmap  

x Sub-map materialen

of configuratie van materialen in een familie van onderdelen zie deze link

http://help.solidworks.com/2013/French/WhatsNew/wn2013_Configuring_Materials_in_a_Design_Table.htm

@+ ;-)

1 like
Hallo, ja het is mogelijk, je moet de kolomkop "$LIBRARY:MATERIAL@part_name" meer informatie gebruiken:

Vanaf SolidWorks 2013 kunnen met behulp van de nieuwe ontwerptabelfunctionaliteit materialen worden toegewezen aan enkele en meerdere carrosseriedelen per configuratie.

De kolomkop gebruikt deze syntaxis:

Voor een deel: $LIBRARY:MATERIAL@part_name

Voor een lichaam in een deel met meerdere lichamen: $LIBRARY:MATERIAL@body_name@part_name

Lente:

http://help.solidworks.com/2013/English/WhatsNew/wn2013_Configuring_Materials_in_a_Design_Table.htm

2 likes
Lente:

http://help.solidworks.com/2013/English/WhatsNew/wn2013_Configuring_Materials_in_a_Design_Table.htm

2 likes

Hallo weer allemaal,

Met een beetje goede wil en met de aanwijzingen die je me gaf, ben ik er zelfs in geslaagd om het einde van het onderwerp te bereiken.

In mijn Excel-bestand heb ik een kolom toegevoegd met de naam "$BIBLIOTHEQUE:MATERIAUX@le_nom de_pièce".

Voor elke configuratie (regel) vulde ik de cel met "solidworks materials:AISI 304".

Ik heb de koppelingen gemaakt die goed passen tussen het "piece.sldprt" en het excel-bestand en het resultaat is als volgt:

AISI 304 verschijnt wel in het materiaalveld van de functiemanager.

PB opgelost!

Denk je dat het de moeite waard zou zijn om een tutorial te volgen?

Slts voor iedereen.

Hallo

Een tutorial waarom niet, maar wat goed zou zijn geweest, is om @PL in een goed antwoord te geven dat hij degene is die de oplossing heeft gegeven, het zou cool zijn geweest om hem te belonen.

@+

2 likes

@ coyote ja ik ben het met je eens

De geplaatste link leek me ook duidelijk

Dat is hoe het is

@+ ;-))

1 like