Beheer van plaatwerk en schilderen

Hallo

Ik zou graag willen weten of SW me in staat stelt om onderdelen te beheren die  naar een plaatwerker gaan en vervolgens naar een schilder.

In mijn ERP heb ik 2 aparte codes, maar onder Solid-2021 heb ik maar één onderdeel. Hoe ga je hiermee om?

Kan de PDM-gateway helpen?

Bij voorbaat dank

Zonder PDM is het een hack om het plaatwerkdeel in het verfdeel te plaatsen.
Hiermee kunt u zelfs voor dezelfde kamer meerdere kleuren beheren

Het is ook mogelijk om aangepaste eigenschappen te gebruiken die kunnen worden geconfigureerd.

1 like

Hallo

Zelfde antwoord als  stefbeno, maar ik ben meer voor assemblages dan voor onderdelen in onderdelen (ook al wordt het sinds 2020 iets beter beheerd op PDM als ik geen fout maak).

Meer in het algemeen, of het nu een PDM of een PLM is, 1 referentie = 1 bestand (of een batch bestanden) en niet 1 bestand = n referenties

Sterker nog, ik zou niet voor niets codes in mijn ERP willen maken en daarom ook meerdere Solid-bestanden voor niets hebben.

Mijn ERP-structuur is als volgt:

• Hoofdref = Geschilderde ref
  • Ref meisje 1= Ref zonder verf

Is het echt handig om een assemblage te maken om alleen de kleur te vermelden. Solidworks kan dit niet automatisch afhandelen ?via een config?

Bij voorbaat dank

Hallo

In dit geval maakt u in uw eenpersoonskamer de verschillende configuraties aan op basis van uw verschillende referenties. Voor elke configuratie kunt u aangepaste eigenschappen instellen voor uw verschillende Europarlementariërs.

1 like

Hallo

Het hangt allemaal af van hoe je PDM, modellen en datamaps zijn ingesteld. Van onze kant staan de configuratiebestanden alleen op de bibliotheekbestanden (schroeven...) en op assemblages.

Aan de andere kant zie ik het probleem met de ERP niet, aangezien er al twee codes zijn voor de verschillende varianten.